twee Kauwen
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: twee Kauwen
tja .... 2 kauwen op een hek centraal in de foto met de rug naar je toe.
Ik heb er niets mee patrick eerlijk gezegd.
groet ruud
Ik heb er niets mee patrick eerlijk gezegd.
groet ruud
- Jop
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Hoi Patrick,
Ik vind het eerlijk gezegd niet zo'n interessante foto, vooral omdat de vogels wegkijken. Maar ook het lelijke hekwerk en de (qua kleur) prominente muur op de achtergrond vind ik niets toevoegen. Wat wilde je precies laten zien? Wellicht dat ik het dan ook zie
Gr. Jop
Ik vind het eerlijk gezegd niet zo'n interessante foto, vooral omdat de vogels wegkijken. Maar ook het lelijke hekwerk en de (qua kleur) prominente muur op de achtergrond vind ik niets toevoegen. Wat wilde je precies laten zien? Wellicht dat ik het dan ook zie

Gr. Jop
Wat ik precies wil laten zien is wat je op de foto ziet. Het hekwerk, de muur en de twee betrapte vogels.
- Replay
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
De onderstaande tekst komt uit de omschrijving van 'Foto beoordelingen'
-----------------------------------------------
Het vergt best wel wat lef om hier je foto's te plaatsen. Dit is de plek waar duidelijk wordt verteld wat er wel of niet goed is aan je foto's.
Als je hier foto's plaatst zijn dat platen die jezelf al grondig hebt bekeken; zijn ze scherp, zijn de kleuren goed en staat er op wat ik wil laten zien?
Omdat het niveau in dit onderdeel hoger ligt dan bij foto presentaties, gaan wij hier wat "strenger" naar kijken. Het kan dus voorkomen dat je plaatsing ineens bij "Foto presentaties" staat......
Zie dit niet negatief maar gebruik dit draadje als etalage van je allerbeste werk.
------------------------------------------------
Als ik het bovenstaande lees dan maak ik mij echt zorgen over de rest van je fotografie.
Ik zie echter helemaal niets bijzonders aan jouw foto. Sterker nog,hoe langer ik kijk hoe minder dat die mij interesseert.
Het onderwerp waar je foto over gaat is 'twee kauwen'. Maar dat wordt compleet verdrongen door de overduidelijke aanwezigheid van het hek en de rode muur op de achtergrond.
Geen idee waar ik het moet zoeken.
Ik denk dat je veel betere foto's hebt die in deze categorie passen.
-----------------------------------------------
Het vergt best wel wat lef om hier je foto's te plaatsen. Dit is de plek waar duidelijk wordt verteld wat er wel of niet goed is aan je foto's.
Als je hier foto's plaatst zijn dat platen die jezelf al grondig hebt bekeken; zijn ze scherp, zijn de kleuren goed en staat er op wat ik wil laten zien?
Omdat het niveau in dit onderdeel hoger ligt dan bij foto presentaties, gaan wij hier wat "strenger" naar kijken. Het kan dus voorkomen dat je plaatsing ineens bij "Foto presentaties" staat......
Zie dit niet negatief maar gebruik dit draadje als etalage van je allerbeste werk.
------------------------------------------------
Als ik het bovenstaande lees dan maak ik mij echt zorgen over de rest van je fotografie.
Ik zie echter helemaal niets bijzonders aan jouw foto. Sterker nog,hoe langer ik kijk hoe minder dat die mij interesseert.
Het onderwerp waar je foto over gaat is 'twee kauwen'. Maar dat wordt compleet verdrongen door de overduidelijke aanwezigheid van het hek en de rode muur op de achtergrond.
Geen idee waar ik het moet zoeken.
Ik denk dat je veel betere foto's hebt die in deze categorie passen.
Okay, dit overkomt mij wel vaker dat ik een foto erg goed vind, maar dan helaas de enige ben
Maar het is een leerzaam forumdeel, de kritiek gaat niet ongehoord....
Een inschattingsfoutje van mijn kant. Ik zeg verplaatsen maar!

Ook ik vind het een foto waar ik weinig in zie....
Met een beetje gevoel voor dramatiek vind ik hem wel weer aardig worden:
Het origineel:

Mijn bewerking:

Als je hem weg wilt hebben even zeggen dan istie foetsie....
Met een beetje gevoel voor dramatiek vind ik hem wel weer aardig worden:
Het origineel:

Mijn bewerking:

Als je hem weg wilt hebben even zeggen dan istie foetsie....
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063
Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....
Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....
Patrick_V schreef:Okay, dit overkomt mij wel vaker dat ik een foto erg goed vind, maar dan helaas de enige ben![]()
Hoi Patrick,
Ik vind de foto ook niet echt bijzonder, maar ik snap wel een beetje hoe je je voelt wat betreft je het zelf wel goed vind en je dan de enige bent daarin. Soms zie ik hier foto´s waarvan ik denk waarom plaats je dat en diegene krijgt dan alle lof erover. Dan is het gewoon een kwestie van smaak denk ik dan.
Maar ik ben zelf een beginnertje dus misschien kijk ik nog anders naar een foto en misschien dat mijn kijk naar een foto daarin nog wel veranderd.

Groetjes Natasja
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ben je gek. De scheiding is al een beetje kunstmatig.Patrick_V schreef:Okay, dit overkomt mij wel vaker dat ik een foto erg goed vind, maar dan helaas de enige ben![]()
We willen toch allemaal wat leren? Ik zou zeggen: staan laten hier. Daar wordt niemand slechter van...

Daarnaast: ook van "minder geslaagde" foto's kan je veel leren.
- Replay
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Fijn dat je het zo sportief oppakt. De meeste beginnen meteen terug te zeuren en jij niet. TOPPIEPatrick_V schreef:Okay, dit overkomt mij wel vaker dat ik een foto erg goed vind, maar dan helaas de enige ben![]()
We zijn reuze benieuwd naar je volgende inzending.
- Mike-Nikon
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Mijn eerste reactie toen ik de foto zag was.......effe verplaatsen.....
Maar als ik dan de reacties lees van de lezers doe ik dat dus niet.
je hebt geprobeerd een beeld weg te zetten wat je totaal niet gelukt is.
Hij is niet scherp, compositie is niet goed en de achtergrond is ook niet bepaalt florissant.
Maar je manier van reageren geeft aan dat je dit juist wil hebben. En dat mag nou juist hier !!!!
Kortom......blijf plaatsen en probeer net zo lang tot je de foto hebt die je voor ogen had.
Maar als ik dan de reacties lees van de lezers doe ik dat dus niet.
je hebt geprobeerd een beeld weg te zetten wat je totaal niet gelukt is.
Hij is niet scherp, compositie is niet goed en de achtergrond is ook niet bepaalt florissant.
Maar je manier van reageren geeft aan dat je dit juist wil hebben. En dat mag nou juist hier !!!!
Kortom......blijf plaatsen en probeer net zo lang tot je de foto hebt die je voor ogen had.
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.