Wil namelijk verder leren en met geen reacties kom je nergens.
Graag commentaar
1.

2.

3.

Ik snap je punt. Had het ook bij presentaties gezegd dat ie te centraal staat. Hoe wil je het dan liever zien qua kleur.rbfoto.nl schreef:Foto 1:
te veel registrerend. Een reiger bij het water en in het midden geplaatst op je foto. Qua licht is het ook niet echt spannend.
Je bedoeld dat de rug nog deels zichtbaar is... Dat kan inderdaad netter. Zal daar volgende keer kritischer naar kijken.rbfoto.nl schreef:Foto 2:
Raar afgehakt en niet echt een sprekende compositie. Weer middenin geplaatst en vrij kaal.
Vond de kop zo wel heel mooi. Maar hoe wil je de compositie zien dan?rbfoto.nl schreef:Foto 3:
Vlakverdeling is beter dan 2 maar verder zelfde commentaar als op 2. Liever het hele beest erop en dan in een andere compositie.
Duidelijk. Dat vergeet ik wel eens.Olijfje schreef:Op je vraag 'hoe dan?', een suggestie: probeer plat op je buik te gaan liggen, en op ooghoogte (of lager) van de reiger de foto te maken.
Precies, dat maakt het al een heel ander gezicht.Olijfje schreef:Foto 3 vind ik nog wel wat hebben. Alleen dat koppie zo. Verder goed scherp, het onscherpe water er achter.
Wat betreft 1 en 2, wat voorgangers schreven kan ik alleen maar onderschrijven.
Op je vraag 'hoe dan?', een suggestie: probeer plat op je buik te gaan liggen, en op ooghoogte (of lager) van de reiger de foto te maken.
Ze zijn niet soft begrijp mij goed, maar als ik nu naar de snavel kijk dan is hij op het oog wat onscherp.Daniël schreef:Is inderdaad een punt dat ik vaak vergeet. Door de schokbrekers en je krijgt een mooiere foto.
Geen scherpte? Waar baseer je dit op? Ik vind ze namelijk rag scherp.
Ik heb hier de Nikkor 70-300mm VR gebruikt