Verzekeren van D90 + Lens
- gongon
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Verzekeren van D90 + Lens
Kan wel zijn dat de verzekering niet langer dan drie jaar moet duren, moet eerlijkheids halve zeggen dat ik niet alles van de polis gelezen heb, krijg ik hoofdpijn van, maar ik weet wel dat bij andere verzekeringen, waarbij ik heel veel meer moet betalen, al zowat gelijk dagwaarde geldt.
En aangezien ik ook geen topbaan heb, helemaal geen baan eigenlijk en ook geen dikke portemonnee, heb ik mijn foto uitrusting bij NPO verzekerd omdat zij de beste voorwaarden leveren voor een redelijk bedrag, aangezien ik nooit meer een D3 zal kunnen kopen of zal krijgen. Heb de D3 namelijk van mijn man gekregen en ik denk niet dat ik hem nog eens zo gek zal krijgen om mij een D3 te geven.
En aangezien ik ook geen topbaan heb, helemaal geen baan eigenlijk en ook geen dikke portemonnee, heb ik mijn foto uitrusting bij NPO verzekerd omdat zij de beste voorwaarden leveren voor een redelijk bedrag, aangezien ik nooit meer een D3 zal kunnen kopen of zal krijgen. Heb de D3 namelijk van mijn man gekregen en ik denk niet dat ik hem nog eens zo gek zal krijgen om mij een D3 te geven.
Groetjes Gonnie.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
OPROEP: graag wat beter quoten. Geen hele berichten laten staan; dat komt de duidelijkheid niet ten goede. Controleer de quotes zelf ook even door het voorbeeld op te vragen.
Ik heb nu even geen tijd om te gaan snoeien en verbeteren, dus graag je eigen bericht even aanpassen als het op jou van toepassing is...
Ik heb nu even geen tijd om te gaan snoeien en verbeteren, dus graag je eigen bericht even aanpassen als het op jou van toepassing is...
- Frank
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Melliw schreef:Sozoshii, welke afschrijving bedoel je?
Waar heb ik dat geschreven?
- Melliw
- Clublid
- Contacteer:
Hier... ten miste dat lijkt erop in de laatste regel.
Sozoshii schreef:ReneG schreef:De minimum jaarpremie is toch echt 70 euro (staat op mijn offerte en polis) plus 10 euro en assurantiekosten. en voor NCN leden geldt een Eigen risico van 100 euro (behalve val-en-stootschade, dat blijft 250 euro). Je genoemde eigen risico klopt voor niet-NCN leden, maar ik weet niet waar de minimum-jaarpremie van 100 euro vandaan komt.
Dat gezegd hebbende, ik denk niet dat je snel een verzekering zult vinden voor minder geld die ook zelf-veroorzaakte schade (zoals val-en-stootschade) dekt voor een significant lager bedrag...
Dat roze stukje is gewoon tekst uit een mail van jullie verzekering.Dat heb ik niet verzonnen.
Ben geen Nikon Club Lid.
Ik heb moeite met dat eigen risiko.
En de verzekering moet niet langer dan 3 jaar duren.
Want, wat is dan nog de dagwaarde van de camera en lens.
- Frank
- Forumlid
[quote="Melliw"]Hier... ten miste dat lijkt erop in de laatste regel.
Ja. Dus ik bedoelde hiermee.
Wat is de D90 en de 70-300 VR naar waard na 3 jaar.
Wat is dan ja dus ( de afschrijving) ervan?
Gr.
Frank
Ja. Dus ik bedoelde hiermee.
Wat is de D90 en de 70-300 VR naar waard na 3 jaar.
Wat is dan ja dus ( de afschrijving) ervan?
Gr.
Frank
Bedoel je hiermee te zeggen dat je bij de NPO de nieuwwaarde van je D3 terugkrijgt als hij na drie jaar wordt gestolen? Voor zover ik weet betalen verzekeringsmaatschappijen de dagwaarde uit, anders wordt het 'lucratief' om je D3 na een paar jaar te laten 'verdwijnen' (als je begrijpt wat ik bedoel). Mijn ervaring met verzekeringsmaatschappijen is dat ze de dagwaarde uitkeren maar premie heffen over de nieuwwaarde. Please correct me if I'm wrong, dat zou ik erg op prijs stellengongon schreef: van drie jaar geen verzekering betalen kan ik geen nieuwe D3 kopen als hij gestolen word hoor.

- Melliw
- Clublid
- Contacteer:
NPO vergoed de anschafwaarde van je apparatuur. Dit moet je dus kunnen hard maken met een factuur waar een serienummer op staat e.d.
Groeten van Willem
Groeten van Willem
- gongon
- Clublid
NPO betaalt de verzekerde waarde uit. Sozoshii had het erover dat na drie jaar de dagwaarde nog maar werd vergoed. Maar dat is volgens mij niet zo. NPO betaalt gewoon de verzekerde waarde uit.flitslicht schreef:Bedoel je hiermee te zeggen dat je bij de NPO de nieuwwaarde van je D3 terugkrijgt als hij na drie jaar wordt gestolen? Voor zover ik weet betalen verzekeringsmaatschappijen de dagwaarde uit, anders wordt het 'lucratief' om je D3 na een paar jaar te laten 'verdwijnen' (als je begrijpt wat ik bedoel). Mijn ervaring met verzekeringsmaatschappijen is dat ze de dagwaarde uitkeren maar premie heffen over de nieuwwaarde. Please correct me if I'm wrong, dat zou ik erg op prijs stellengongon schreef: van drie jaar geen verzekering betalen kan ik geen nieuwe D3 kopen als hij gestolen word hoor.
En zoals Willem al zei moet je dat hard maken met een faktuur en serienummer.
Ach, ik denk dat er nog genoeg eerlijke mensen zijn, ik zou in ieder geval de verzekering niet oplichten door mijn D3 zogenaamd te laten verdwijnen, zou het al heel erg vinden als hij echt zou verdwijnen ook al ben ik verzekerd.
En ik vind het zo en zo een heel lekker gevoel dat mijn spullen verzekerd zijn, ik behandel mijn camera e.d. ook als een baby, maar ook met een baby kan er weleens wat fout gaan ook al ben je nog zo voorzichtig.
Groetjes Gonnie.
- Mieke53
- Forumlid
Misschien aansluiting bij de Fotobond?
Bij hen kun je ook een verzekering afsluiten.
Kost 17,50E voor elke besteedde 1000E.
Nadeel: je lidmaatschap kost een kleine 28,50, als je daar niets mee doet moet je de kosten mee laten wegen in de te verzekeren app.
Voordeel: zover ik weet hadden ze medio dit jaar nog steeds geen eigen risico en alles is 100% verzekerd. Zelfs vanuit de auto mits opgesloten in de kofferbak en niet zichtbaar voor de "toeschouwer". Wel wordt van elk te verzekeren artikel een aankoopbon geëist.
O ja, zit je op een te verzekeren bedrag van bijv. 1500E dat betaal je dus1,5 x 17,50 en geen 35E
Mocht iemand me hier op een foutje betrappen dan excuus.
Groet, Mieke
Bij hen kun je ook een verzekering afsluiten.
Kost 17,50E voor elke besteedde 1000E.
Nadeel: je lidmaatschap kost een kleine 28,50, als je daar niets mee doet moet je de kosten mee laten wegen in de te verzekeren app.
Voordeel: zover ik weet hadden ze medio dit jaar nog steeds geen eigen risico en alles is 100% verzekerd. Zelfs vanuit de auto mits opgesloten in de kofferbak en niet zichtbaar voor de "toeschouwer". Wel wordt van elk te verzekeren artikel een aankoopbon geëist.
O ja, zit je op een te verzekeren bedrag van bijv. 1500E dat betaal je dus1,5 x 17,50 en geen 35E
Mocht iemand me hier op een foutje betrappen dan excuus.
Groet, Mieke