Superbikes Assen Round 4

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
JohanR

Superbikes Assen Round 4

Bericht door JohanR » zo apr 25 2010 9:53 pm

1) Noriyuki Haga
Afbeelding

2) Max Biaggi
Afbeelding

3) Sylvain Guintoly
Afbeelding

4) Chris Vermeulen
Afbeelding

5) Jonathan Rea
Afbeelding
Deze is gemaakt met een Sigma 150-500mm.

Weekend naar de Superbikes geweest in Assen. Ik heb alle foto's gemaakt met de Sigma 100-300mm.

Gr Johan

roes
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Superbikes Assen Round 4

Bericht door roes » zo apr 25 2010 10:10 pm

mooie serie Johan 8) , mooi de snelheid vastgelegd :mryellow: .
voor mij foto 2 & 3 en foto 4 erg mooie met de vlam uit de uitlaat :wink: 8) .

groeten jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven

Denzel

Bericht door Denzel » ma apr 26 2010 9:36 am

@JohanR:
Ik vind je kleuren er erg mooi uitkomen !!! Ben je het gehele weekend geweest of alleen op zaterdag/zondag??
Foto 4 vind ik dan het mooiste, vooral het vlammetje natuurlijk. In welke bocht heb je die genomen??
Mijn beste foto's van de zaterdag heb ik ook even in een topic gezet.
Gr. Dennis

Daniël

Bericht door Daniël » ma apr 26 2010 10:02 am

Zoals Jos al zei, heel goed vast gelegd en snelheid zit er goed in.
Nummer 4 is wel heel erg leuk voornamelijk door het vlammetje

JohanR

Bericht door JohanR » ma apr 26 2010 6:37 pm

Iedereen bedankt voor de reacties. Vrijdag ben ik een uurtje of 3 geweest en zaterdag/zondag de hele dag. Ik loop altijd een rondje circuit.

@ denzel; foto 4 heb ik gemaakt in de haar-bocht.(eerst bocht na start/finish.) Ik zag het zaterdag al, dat er vlammen uit de uitlaat kwamen.Heb het zaterdag geprobeerd maar was niet gelukt. En tijdens de 2e race ben ik naar de haar-tribune gegaan. 1e race zat ik in de ramshoek.

gr Johan

Replay
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Replay » ma apr 26 2010 7:45 pm

Ik vind het een beetje allemaal van het zelfde. Natuurlijk zijn de foto's scherp en de kleuren zijn mooi,dat is waar.
Maar om nu te zeggen dat je de snelheid mooi hebt weten vast te leggen,vind ik niet.
Foto 1 is op 1/2000 sec. en de andere allemaal op 1/640 sec. genomen.
Dat is echt veel te groot om snelheid aan je foto's mee te geven. Om echt snelheid in je foto's te krijgen had je hier naar 1/200 sec. en daarna naar 1/125 sec.moeten gaan.
Let wel, de juiste achtergrond geeft ook veel meer snelheid aan je foto's. Bij dit soort fotografie is het belangrijk dat je een achtergrond hebt met b.v. veel reklameborden,publiek of pitstraat. Nu is het alleen maar een lap asfalt dat rondom de motor te zien is en dat geeft weinig dynamiek aan je foto's. Dat is jammer.
Als je een rondje circuit hebt gelopen dan ben je veel mooie plekken voorbij gelopen waar het wel mogelijk was geweest.
Ik vind dat je hier de verkeerde plek hebt gekozen om snelheid in je foto's te laten zien.
Als je de volgende keer meer naar de achtergrond kijkt en er dan ook gebruik van weet te maken zal je zien dat de foto's veel spannender zijn. De achtergrond is minstens zo belangrijk als de voorgrond.
Je hebt nu je best gedaan. Op naar het volgende evenement.

JohanR

Bericht door JohanR » vr mei 07 2010 11:45 pm

Nog even een kleine update. ( ivm te weinig tijd, die ik heb.)

6)Aanremmen GT-BOCHT.
Afbeelding

7)Aanremmen GT-BOCHT
Afbeelding

8)In de GT-BOCHT
Afbeelding

9)Door MANDEVEEN (achter op het circuit)
Afbeelding
Sigma 150-500mm F5-6,3 DG OS HSM

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”