Zuid-Afrika

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
jantom
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Zuid-Afrika

Bericht door jantom » di apr 27 2010 11:37 pm

Geinspireerd door Marijke s wil ik wat van mijn foto's (gemaakt in Zuid-Afrika) hierbij voor het voetlicht brengen.
Zo heb ik dezelfde ( :) :)) struisvogel voor de lens gehad maar toen keek hij of zij even in de verkeerde richting.
Maar ik heb wel een eenhoorntje die mij aandachtig bestudeert. Het is evenwel geen gapende...

Ik heb nog wat meer beestenspul zoals een klipdasje en wat dolfijnen in de aanbieding.

Ik heb vanavond ook een relaas gelezen over het fotograferen tijdens een wedstrijd en dat er onder ons iemand het presteert meer dan 2000 opnamen gedurende een wedstrijd te maken. Dat lijkt een beetje op filmen. Ik bestudeer eerst wat ik fotografeer en ik maak nooit meer dan één foto tegelijk. Geen C maar S.
Die motordrive is wel geïntegreerd en ik heb hem ook betaald maar het hoeft niet zo.

Ik wilde dolfijnen in een baai in Zuid-Afrika fotograferen maar het door de lens kijken heeft nadelen. Dat merk je daar zo goed...
Ik ontwikkelde ter plaatse een tactiek omdat ik elke keer te laat was. Ik besloot niet meer door de camera te kijken maar richtte mijn camera op "the scene" zodra er wat naar boven kwam. De dolfijn die ondersteboven uit water sprong zag ik pas goed toen ik de foto's naliep.

ik krijg de koppeling tussen dit bericht en de foto's niet goed voor elkaar (en dat is niet de eerste keer). Sorry voor het opgemak. Ik probeer het weer.

1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding
7
Afbeelding
8
Afbeelding
Laatst gewijzigd door jantom op wo apr 28 2010 12:34 am, 3 keer totaal gewijzigd.

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Re: Zuid-Afrika

Bericht door JacTrum » wo apr 28 2010 12:01 am

Het werkt niet zo handig met die links Jantom. Bovendien krijgen we erg kleine foto's te zien. Lees de gebruiksaanwijzing voor het plaatsen van foto's nog eens goed door en probeer je foto's hier meteen te laten zien. Het is zelfs mij gelukt, dus voor jou moet dat helemaal geen probleem zijn :-) Je hebt je foto's al op photobucket staan. Nu even op photobucket de lokatie van de foto kopieren en dan plakken tussen de twee die je hier ziet wanneer je een reactie of nieuw bericht wilt plaatsen.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door JacTrum » wo apr 28 2010 12:13 am

Gelukt dus! :-) Nu alleen nog even aanwennen de foto's te nummeren (eerst nummertje, dan harde return, dan link naar de foto) en ze in het juiste formaat te plaatsen, want deze kunnen groter. Bij mij helpt het door de foto eerst in de externe link zo groot mogelijk op het scherm te zetten en dan de koppeling te kopiëren. De op een na laatste foto heb ik vrijwel exact zo ook in mijn archief zitten van 3 jaar geleden. Prachtig land he, Zuid Afrika!
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

marijke-s

Bericht door marijke-s » wo apr 28 2010 11:37 am

Wat goed van die van die dolfijnen!!!, ik heb ze helaas niet gezien.
In Indonesie wel (honderden) maar ik werd er gek van om ze te fotograferen. Er waren er ook zoveel dat ik niet wist waar ik moest kijken. Van de 100 foto's die er van heb proberen te maken zijn er slechts een paar goedgekeurd door mij :(

De eekhoorns tja die wel, wat zijn die er veel he?, vooral in de botanische tuinen in Kaapstad heb ik er wel tig gezien en zo tam ze aten gewoon uit je hand.

Heb jij ook zo genoten daar in het mooie Afrika? Ik kon wel huilen zo jammer vond ik het om weer naar huis te moeten en geloof me dat heb ik niet gauw. :lol:

gr marijke

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”