Eerste resultaten D300s

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
AdvdN

Eerste resultaten D300s

Bericht door AdvdN » vr apr 23 2010 11:15 am

Mijn eerste resultaten met mijn D300s.

http://picasaweb.google.nl/lh/sredir?un ... feat=email" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik hoop dat de link werkt. Graag opbouwende kritiek :)

Met vriendelijke groet,

Ad

Daniël

Re: Eerste resultaten D300s

Bericht door Daniël » vr apr 23 2010 11:27 am

Leuke serie. Maar je krijg meer reacties als je de foto's hier plaatst.
Welk objectief heb je gebruikt

AdvdN

Bericht door AdvdN » vr apr 23 2010 11:34 am

Ik heb mijn kit objectief gebruikt de 18-200 gebruikt met diafragma voorkeur. Op sommige foto's te zien door een diafragma vignettering op de achtergrond.
Helaas waren een 2-tal foto's niet scherp. Doordat er veel beweging van het onderwerp was.

Mvrg.,

Ad

Daniël

Bericht door Daniël » vr apr 23 2010 11:39 am

Er zit ook wel onscherpe foto's bij.
Bij sommige foto's had de foto's anders genomen omdat er dan een rustigere foto is.
Bij deze had ik de camera verticaal gehouden. Nu mis je een stuk van het meisjes hoofd.
De 5e zou ik even anders snijden. Minder ruimte aan de rechterkant.
Nummer 7 is gewoon onscherp/uitgebeten. Jammer maar had de potentie om een mooie foto te worden. Misschien een hogere diafragma moeten nemen.
9 zou ik de hand even weg snijden.

Voor de rest zijn de roof vogels heel centraal in beeld gebracht. Volgende keer zou ik even spelen met de scherpstel punten van je camera. Je hebt er 51 dus keuze genoeg :mryellow:
Welk programma keuze heb je genomen?

Trouwens nummer 17 is wel heel erg leuk

AdvdN

Bericht door AdvdN » vr apr 23 2010 11:53 am

Programma was diafragma voorkeuze. Met een centraal scherpstelpunt. Ik moet inderdaad nog wat leren spelen met de overige 50 schepstelpunten :(

Dank voor je reactie.

Mvrgr.,

Ad

roes
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door roes » vr apr 23 2010 4:21 pm

Hallo Ad,

leuk serie foto's heb je :wink: , zoals Daniel al zei kun je de foto's beter hier op de site plaatsen ( wel even een selectie van de mooiste uitzoeken ).
Als je helemaal van je beweging onscherpte af wil dan kun je je sluitertijd nog wat korter maken ( bij voldoende licht kun je gewoon de S-stand nemen ).
wbt je scherpstel punten kun je bij bewegende onderwerpen de 51 3D tracking gebruiken , bij deze functie blijft hij het onderwerp volgen en scherpstellen.
ook kun je nog de camera op AF-C zetten wat ook weer voor bewegende onderwerpen is. qua compositie hou ik meestal aan kijk en beweeg richting van het onderwerp vrij houden ( geeft een rustig ruimtelijk uitstraling van de foto ). verder gewoon blijven schieten en je foto's op het forum plaatsen daar leer je het snelst van :mryellow: :mryellow: .

groeten jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven

Germay
Forumlid
Forumlid

Bericht door Germay » vr apr 23 2010 6:46 pm

Beste Ad,het is mij een raadsel waarom je op alle foto's de zelfde iso waarden(400) en je diafragma constant op F/5.6 hebt ingestelt. Als je je dafragma tussen de F/8 en F/11switst (instelt, mag van mij ook nog wat hoger); maak je scherpere platen om geen langzame sluitertijd te krijgen voer je de Iso nog wat op, de D300s kan dat makkelijk aan wat hoge iso's betreft.Succ6 verder. :mrgreen:
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » vr apr 23 2010 9:34 pm

Germay schreef:Beste Ad,het is mij een raadsel waarom je op alle foto's de zelfde iso waarden(400) en je diafragma constant op F/5.6 hebt ingestelt. Als je je dafragma tussen de F/8 en F/11switst (instelt, mag van mij ook nog wat hoger); maak je scherpere platen om geen langzame sluitertijd te krijgen voer je de Iso nog wat op, de D300s kan dat makkelijk aan wat hoge iso's betreft.Succ6 verder. :mrgreen:
Ik denk ook dat een D90 op het groene standje hier meer uit had kunenn halen...

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door JacTrum » vr apr 23 2010 11:04 pm

Mijn eerste indruk is ook te veel van hetzelfde en niet zorgvuldig gekaderd. Maar dat geeft niet hoor, zo leer je het. Ik zou de hele serie nog eens kritisch bekijken, er tenminste de helft van weggooien en de rest zorgvuldig kaderen, dan hou je een aardige (kleine) serie over. En inderdaad: even leren hoe je ze hier kunt plaatsen.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

AdvdN

Bericht door AdvdN » wo apr 28 2010 9:33 am

Dank voor jullie reacties. Ik kan er zeker meer vooruit! :D

Mvrgr.,

Ad

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”