Zwanen pracht?

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Frens Jan

Zwanen pracht?

Bericht door Frens Jan » za apr 24 2010 5:54 pm

Hi all,

Ben op zoek naar wat verbeterpuntjes voor onderstaande foto's. Ben er nog niet helemaal happy mee. Dieren zijn sowieso niet mijn normale onderwerp, dus moet daar ook nog een beetje thuis in worden.

1. Wel leuk, compositie denk ik aardig. Maar wat donker op de kop en wit wat uitgebeten?

Afbeelding

2. Het idee vond ik wel aardig, heeft wel sfeer ... maar of de uitvoering nou helemaal gelukt is?

Afbeelding

Feedback iemand?
Laatst gewijzigd door Frens Jan op di apr 27 2010 8:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Zwanen pracht?

Bericht door JacTrum » za apr 24 2010 9:14 pm

Tsja, dat krijg je met tegenlicht he. Niet zo veel aan te doen. Verder niks mis mee.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Patrick_V

Bericht door Patrick_V » za apr 24 2010 9:22 pm

Jammer dat ik de 2e foto niet kan zien....

De eerste is erg mooi, zeker net die reflectie. Ik zou persoonlijk rechts wat meer gecropped hebbenm dan komt de zwaan wat meer tot zijn recht. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Frederix

Bericht door Frederix » zo apr 25 2010 12:14 am

Ik vind de foto wat aan de saaie kant. Er zwemt een zwaan, that's all. Misschien toch wat meer op compositie letten?

Florina
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Florina » di apr 27 2010 6:02 pm

De foto is saai en dit komt naar mijn mening door het feit dat de zwaan
geen ogen heeft. Nu ja hij heeft ze vast wel maar ze zijn niet te zien. :wink2:

Ik heb afgelopen weekend getracht zwarte zwanen te fotograferen en ook
hier zijn de foto's alleen mooi als het lukt om de ogen er goed op te krijgen.
Ik heb foto's die niet meer dan een zwarte massa(hoe mooi die zo ook leek) laten zien, gelukkig ook wel
foto's waar de ogen goed op staan en die spreken dan ook veel meer.

De spiegeling is wel mooi, de foto mag wat mij betreft ook wel wat gecropt.
http://www.petrazwier.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.levenmetflair.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Frens Jan

Bericht door Frens Jan » di apr 27 2010 8:26 pm

Hi Florina,

Ben ik wel met je eens inderdaad ... scherp opgemerkt dat het nog wel eens kon komen door het ontbreken van een (zichtbaar) oog. Had ik toch slootje moeten springen :D

De tweede foto heb ik een tijdje geleden vervangen op Flickr en ben vergeten om de link hier op het forum aan te passen ... daar is wel een oog op te zien, wat vind je / vinden jullie daar van?

Groeten,
Frens

Florina
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Florina » wo apr 28 2010 10:29 am

Met de 2e foto bedoel je die witte zwaan. Daar is idd wel iets van een oog te zien maar die weerkaats niet,
is zwart vlakje. De foto is overbelicht en dit geeft wel een bepaalde sfeer, echter het is mij net te. Door de witte achtergrond komt de kop niet los van de achtergrond.
De spiegeling die net niet helemaal te zien is, was ws mooi geweest om die wel op foto te zetten.
lastig he om zwanen er mooi op te krijgen :wink:

Ik heb toevallig afglopen weekend ook ganzen en zwanen gefotografeerd en ben zo vrij voorbeeld erbij te zetten van foto met oog en zonder.

Deze foto is niet scherp en het oog is bijna niet te zien en dus een weinigzeggende foto.
Afbeelding

Deze foto is scherper en spreekt meer aan door het nu wel zichtbare oog met wit randje.
Uploaded with ImageShack.us
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
http://www.petrazwier.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.levenmetflair.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”