Stiertje

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Daniël

Stiertje

Bericht door Daniël » do apr 29 2010 6:40 pm

Zag deze op dinsdag.
Moest even stoppen met de scooter op weg naar huis.
Hij is nog een jonkie. Maar die spieren zijn al flink zeg

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding

Daniël

Re: Stiertje

Bericht door Daniël » do apr 29 2010 8:47 pm

42x bekeken en geen reactie :?
Meer iets voor presentatie?

Bookkeeper

Bericht door Bookkeeper » do apr 29 2010 8:54 pm

@Daniel

haha sorry maar jouw tweede bericht is heel herkenbaar... zelf ben ik ook weleens heel enthousiast en hoop je na de plaatsing stiekum op veel leuke reactie of in ieder geval reacties waar je iets mee kan...

Ik vind dat je een goed standpunt hebt genomen iets lager bij de grond, wel jammer dat meneer te druk is en niet even een blik naar de camera geeft...

:)

Rick S.

Bericht door Rick S. » do apr 29 2010 8:55 pm

Tweede is een beetje raar aangezien zijn halve kop niet zichtbaar is, tuurlijk je weet dat hij aan het grazen is.
En de eerste is gewoon netjes, had zelf een groter diafragma gekozen omdat je dan de stier meer zichtbaar hebt en de achtergrond wazig.
Dan ligt het onderwerp meer op de stier.

Heb je je witbalans bewust op cloudy weather staan, lijkt of dat het namelijk gewoon zonnig is.

Zijn vaak we de leukste en spontaanste foto's, je ziet wat snel stoppen camera erbij pakken en vastleggen. :D
Zo heb ik ook heel veel foto's gemaakt.

Daniël

Bericht door Daniël » do apr 29 2010 8:59 pm

in de 2e heb je gelijk.
Ik heb juist dit diafragma gekozen omdat ik op 85mm zat. En er was mij uitgelegd en praktijk ondervonden dat je bij de uiterste waardes van f7.1 of hoger moet zitten.
Dus vandaar de waarde. Maar neem het de volgende keer mee. Even testen maken.

Het was in de middag behoorlijk bewolkt. Toen ik naar huis reed niet meer. Vervolgens gewoon vergeten.

Rick S.

Bericht door Rick S. » do apr 29 2010 9:03 pm

Ik heb ook weleens mijn ISO vergeten terug te zetten, baal je daarna enorm van maar kan gebeuren.
Maar je witbalans moet je gewoon lekker op auto zetten (als je nog gaat bewerken iig), ga je niet bewerken kan je hem idd aanpassen aan de omstandigheid.

roes
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door roes » do apr 29 2010 10:52 pm

Hallo Daniel,

foto 1 mooie plaat , lekker scherp en mooie kleuren 8) :mryellow: .
ik vind diafragma keuze goed , ben je altijd verzekerd van scherpte van je plaat :wink2: .
tja de witballans blijft toch ook een kwestie van smaak waar jij voor staat. heb jij al eens de instelling 5000 kelvin ge probeert :?: ik vind deze stand verrassend goed in de buurt komen van veel omstandigheden . :wink: .
compositie/ standpunt zie ik al verbetering in , je resultaten spreken meer aan voor het oog ( in dit geval , je beleefd het vanuit de ogen van een andere stier).

groeten jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven

Daniël

Bericht door Daniël » vr apr 30 2010 9:37 am

Rick S. schreef:Maar je witbalans moet je gewoon lekker op auto zetten (als je nog gaat bewerken iig), ga je niet bewerken kan je hem idd aanpassen aan de omstandigheid.
Daar heb je gelijk in. Maar meestal zet ik hem zo dat ik niet hoef na te bewerken in PS.
roes schreef:tja de witballans blijft toch ook een kwestie van smaak waar jij voor staat. heb jij al eens de instelling 5000 kelvin ge probeert :?: ik vind deze stand verrassend goed in de buurt komen van veel omstandigheden . :wink: .
Meestal kijk ik even hoe dat staat. Nu is het i.i.g. 5650K

Nu heb ik het aangepast naar 5000K.
Hoe is die nu?
Afbeelding
Bookkeeper schreef:Ik vind dat je een goed standpunt hebt genomen iets lager bij de grond, wel jammer dat meneer te druk is en niet even een blik naar de camera geeft...
Ik heb er 1 van dat die mij aankeek. Maar de achtergrond is vrij onrustig (N206).
Ook nu in 5000K
Afbeelding

Daniël

Bericht door Daniël » vr apr 30 2010 8:43 pm

Zijn deze beter?

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » vr apr 30 2010 9:15 pm

Het onderwerp blijft stierlijk vervelend :mrgreen:

Even zonder grappen, ik vind er niet zo veel aan en wel hierom

- De rug van de stier loopt vrijwel gelijk aan de bomen in de achtergrond evenals de kleur, dit maakt hem wat eentonig, Had een hoger of lager standpunt ingenomen (of misschien wel heel laag voor een leuk effect). Je had ook 20 meter naar voor of achteren kunnen lopen zodat je hem onder een andere hoek had kunnen nemen. Let altijd op de achtergrond !
- Het licht is vrij hard, waarschijnlijk ergens midden op de dag, als je dit soort foto's in de ochtend of de avond maakt dan ziet het er al heel anders uit. Er zitten nu veel zwarte stukken in.
- Ik mis diepte in de foto, je hebt het diafragma behoorlijk dichtgeknepen (F8, F7.1) en daardoor is de achtergrond ook voor een groot deel scherp. dit maakt de foto wat 'plat'. Je had ook nog een stukje ergens in de voorgrond of tussen jou en de stier in beeld kunnen nemen (paaltje, struik oid) waardoor je meer diepte in de foto krijgt.
- Het onderwerp vind ik saai. Een grazende stier en dat is het dan ook, als er een paar bij elkaar staan had het wellicht wat levendig geweest.

Kortom, deze stier is nog wel een bezoek waard !

groet,

Michael

ps. nog iets algemeens, vraag niet na een post of een repost naar feedback. Als je die niet vanzelf krijgt dat zou je dat genoeg moeten zeggen.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Daniël

Bericht door Daniël » zo mei 02 2010 11:03 am

Hoi a90,

het maakt mij niet uit dat de foto niks is. Dat maakt mij helemaal niks uit.
Het is een foto.
Het gaat mij meer om punten om mijzelf te verbeteren.

Dus bedankt voor je reactie. Ik neem het mee voor de volgende keer.

En betreft mijn reactie na mijn post is het puur een schopje te geven. Mensen kunnen snel een post missen door de zovele post op en dag.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”