eerste fotoserie

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
nick22

eerste fotoserie

Bericht door nick22 » vr apr 30 2010 8:02 pm

hallo ,
ik ben vandaag naar de nurnbergring geweest om daar mn 55-200 lens uit te proberen.en de d40 wat beter te leren kennen
ik ben beginner en heb gewoon een paar dingen probeert, veel foto,s waren wazig maar ik wil er toch een paar laten zien
waarvan ik denk dat ze wel netjes zijn. tips zijn welkom.
1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding
7
Afbeelding

Rick S.

Re: eerste fotoserie

Bericht door Rick S. » vr apr 30 2010 8:08 pm

Leuk hoor naar de Ring toe om te fotograferen! Ga ik begin juni ook heen en zal zeker mijn camera meenemen. Leuke wagens ook gefotografeerd. :)

Ik vind 3 en 7 goed gelukt. Jammer dat ik de EXIF gegevens niet kan zien. Heb een beetje het idee dat je een te groot diafragma hebt gebruikt waardoor er steeds maar een klein deel van het onderwerp scherp is, kan ook een te langzame sluitertijd zijn. Beetje moeilijk te beoordelen.

Op welk programma heb je de foto's gemaakt? En heb je de focus op AF-C gehad?

nick22

Bericht door nick22 » vr apr 30 2010 8:48 pm

ik heb op de a-stand geknipt met F8 tot F11
en op af-a

ik heb met het object me bewogen,zogenaamde "pannen" heb ik me laten vertellen

hoe zou je de exif bestanden kunnen lezen dan?

nick22

Bericht door nick22 » vr apr 30 2010 9:06 pm

sommige termen zijn mij nog niet bekend :lol:

ik heb nix uitgesneden, ze komen zo uit de camera

wat betreft foto 6 , iets nar rechts en het zou idd wat mooier uitzien.

ik heb 160 foto,s gemaakt en er zijn er nog maar 70 over :lol:

ik heb capture nx2 om foto,s te bewerken. maar pas sinds vorige week dus ik kan hier nog niet zo goed mee omgaan(ik ga het proberen!)

ik ben vaker op de ring te vinden ,het is 1.5 uur rijden voor mij

Rick S.

Bericht door Rick S. » vr apr 30 2010 9:12 pm

Hey Nick als je niet meteen op M(anuel) wilt schieten had je beter de sportstand kunnen gebruiken.
Als je echt constant de auto stand hebt gebruikt komt dat niet echt ten goede van de foto's op deze manier.
Je moet je autofocus zetten op AF-C dan stelt hij steeds scherp op het onderwerp tijdens het pannen.
Kan je ook gewoon thuis oefenen langs de kant van de weg natuurlijk,succes! ;)

nick22

Bericht door nick22 » vr apr 30 2010 9:24 pm

thanks voor de tip. ff noteren bij belangrijke dingen :wink:
dan weet ik bij welke activiteiten ik welke instellingen (ongv) nodig heb

Rick S.

Bericht door Rick S. » vr apr 30 2010 9:55 pm

Oh sorry even overheen gelezen :oops: , dan zou ik de volgende keer niet op A maar op S schieten en dan spelen met je sluitertijd,
1/200ste is een mooie sluitertijd waar je mee zou kunnen beginnen om mee te pannen. Moet je er alleen opletten als je een auto van voren pakt je dit met een hogere sluitertijd doet aangezien het heel moeilijk is om snelheid in een foto te krijgen als je die van voren fotografeerd.

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JacTrum » vr apr 30 2010 9:59 pm

Nou, het begin is er Nick. Nu gewoon doorgaan, dan zul je zien dat het steeds beter wordt.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Rob B

Bericht door Rob B » vr apr 30 2010 10:37 pm

Mooie serie.
Zelf ben ik ook nog een 'beginner' en kan je dus nog geen tips even om de kwaliteit van de foto te verbeteren. Voor een eerste serie heb je het jezelf niet gemakkelijk gemaakt om bewegende objecten te fotografen.
Succes verder.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”