De Nikon objectiefdop

Alles dat niet in een van de overige secties over objectieven past, kan je hier kwijt
Tom
Forumlid
Forumlid

Re: De Nikon objectiefdop

Bericht door Tom » do apr 29 2010 9:05 am

JaapV schreef:
Myriad schreef:Een subtiel detail; wist je dat je een Nikon bodydop en een Nikon achterdop losjes in elkaar kunt schroeven? Is ook logisch.
Ja hoor, maar 'losjes' is zwak uitgedrukt. Toen ik ze vorig jaar als een soort doosje dacht te kunnen opbergen had ik 't mis: alleen met een elastiekje eromheen blijven ze bij elkaar...
Iets meer kracht zetten, zelfs in mijn tas blijven ze dan in elkaar zitten (en dat zegt wat :lol: )

JaapV
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door JaapV » do apr 29 2010 9:28 am

Tom schreef: Iets meer kracht zetten, zelfs in mijn tas blijven ze dan in elkaar zitten (en dat zegt wat :lol: )
Echt niet. Die van mij (twee zwarte) blijven losjes speling houden.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

Duuuv
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Duuuv » za mei 01 2010 5:39 pm

En dat zijn nou net de doppen die ik nadat ik de boel uit de doos gehaald heb, het schuimplastic heb verwijderd en het objectief uit het plastic zakje heb gehaald ook meteen van het objectief haal om er in de praktijk niet meer op te zetten.

lastige ondingen.

ArendV
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ArendV » za mei 01 2010 10:11 pm

De originele lensdop of objectiefdop op mijn micro-nikkor 55/3.5 doet het prima omdat ik door de diepe ligging van de frontlens geen zonnekap nodig heb.

Afbeelding
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn

Plaats reactie

Terug naar “Overig objectieven”