Weet ik zonder in het menu te zoeken wat m'n instellingen zijn. Na dit een paar keer in het begin gebruikt te hebben weet ik het doorgaans wel

a90 schreef:In geen geval, de D3 stelt nog enkel scherp bij het half indrukken van de ontspan knop, evenals zijn zusje en broertje trouwens.
Ik heb in het verleden wel eens geëxperimenteerd met dit soort instellingen en op het moment dat alles is ingesteld werkt het dan ook vaak wel. Ben je echter een week verder en de helft vergeten dan sta je dat ding weer te vervloeken omdat hij niet doet wat je wil. Ik werk met de standaard instellingen die de AF heeft en de 3 instellingen die achterop de camera zitten met het knopje, daar kan ik me nog altijd aardig mee redden.
Even dit draadje weer opgezocht omdat ik hier ook niet uitkom.Marten schreef:Dat doe je met het AE-L knopje.Nikonijn schreef:Nu wil ik op het scherpstelpunt (meestal het belangrijkste punt) ook nog de lichtmeting vasthouden.
Ik ben ermee aan het experimenteren maar zie door de bomen het bos niet meer. Wie heeft dit al uitgezocht?
Af te regelen onder f6
Zie p 338 en 332 van je handleiding.
Dat lijkt me geen nadeel...explorator schreef:ook ik heb mijn toestel nu zo ingesteld begint mijn vrouw nu te klagen omdat zij het met haar handje bijna niet meer kan...
explorator schreef:ik ben zo wie zo niet bang dat mijn vrouw mijn camera meeneemt, mede gelet op het gewicht van de d300 met een grip en een 80-200 2.8 lens erop moet zij bijna een oost-duits trainings progamma volgen om dit setje een beetje op te tillen....