Ik hoor graag wat jullie er van vinden!
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

Groetjes
Laura
De foto's zijn gemaakt met mijn 50mm 1.8. Iso 400 en diafragma rond de 4. Door het diafragma zorg je dat het model loskomt van de achtergrond. Daarnaast is het ook belangrijk dat er afstand zit tussen het model en de achtergrond. Het verschil kun je mooi zien bij 1, waar er verschillende lagen (verschillende afstanden) zijn.flippie17 schreef:Kun je iets vertellen over hoe en met welke instellingen je deze foto's hebt gemaakt. Ik vind het model(letje) zo mooi loskomen van de achtergrond. Hoe doe je dit, want mij lukt dit nog niet echt.
Mijn idee is dat er wel voldoende contrast inzit. Als ik deze verder omhoog doe gaan je ogen volgens mij een beetje pijn doen van de kleuren..Rick S. schreef:oto 5 en 6 zijn iets te weinig contrast of het moet de kleur van haar jasje zijn wat gewoon een beetje vaal is.
Vrij simpel dus. Geen moeilijke toestanden met flitsers e.d. gewoon het prachtige 50mm 1.8 erop en zorgen voor afstand tussen het model en de achtergrond. Hoe simpel kan het zijn. Dank je wel Laura.De foto's zijn gemaakt met mijn 50mm 1.8. Iso 400 en diafragma rond de 4. Door het diafragma zorg je dat het model loskomt van de achtergrond. Daarnaast is het ook belangrijk dat er afstand zit tussen het model en de achtergrond. Het verschil kun je mooi zien bij 1, waar er verschillende lagen (verschillende afstanden) zijn.
Zeker aanschaffen dit objectiefje, super scherp, lichtgewicht (zit altijd in mijn fototas) en is spotgoedkoop (100 euro?), helemaal vergeleken bij ander glaswerk.TriGGeR schreef:Hey Laura,
Jij hebt mij weer aan het denken gezet over de wel of niet aanschaf van deze lens.
Denk dat ik dit objectief toch serieus ook maar moet aanschaffen.. mooie serie.
Als enige toevoeging: ik heb wel een reflectiescherm gebruikt (moeder was mijn assistente).flippie17 schreef:Vrij simpel dus. Geen moeilijke toestanden met flitsers e.d.