's-Hertogenbosch by schemering
-
merijntjes
's-Hertogenbosch by schemering
Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Dit is een van mijn eerste bij het avondschemer en waarbij ik ook tevreden ben over het resultaat. Benieuwd wat jullie hiervan vinden

-
Patrick_V
Re: 's-Hertogenbosch by schemering
Aan mijn mening als beginner moet je niet te zwaar tillen maar ik vind hem te donker, een beetje flets en te veel (kale)lucht hebben. Een beetje aan de saaie kant dus.Maar dit alles kan je bijtrekken met een foto bewerkingsprogramma 
De foto ook nog even rechttrekken.
Veel goedkope zooi, weinig bla bla, soms aardige foto's.
- selcuk
- Clublid

- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Foto staat recht.
Heb je deze foto op de brug over de Dieze,Orthense weg gemaakt?
Dat kan het bewegingsonscherpte verklaren met al die denderende verkeer daar

Dat kan het bewegingsonscherpte verklaren met al die denderende verkeer daar
Nog maar een keer goed kijken, volg de spiegeling van de lantaarnpalen in het waterselcuk schreef:Foto staat recht.
Dat kan het bewegingsonscherpte verklaren met al die denderende verkeer daar![]()
dit moet exact recht staan. als je er nu een lineaal langs legt dan zie je dat het behoorlijk scheef is.
sukses.
Veel goedkope zooi, weinig bla bla, soms aardige foto's.
- JacTrum
- Clublid

- Ervaringsniveau: *****
Hij is gewoon onderbelicht en dat is jammer, want verder is het een mooie poging om een stad waarvan ik hou op de foto te zetten. Dus volgende keer wat meer foto's maken, met langere sluitertijden.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910
- Cees
- Forumlid

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de EXIF-gegevens voordat ik commentaar geef.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
-
merijntjes
Een uitsnede waarop minder lucht stond en meer water was nog saaier, omdat het water nog donkerder was. Ook heb ik een behoorlijke uitsnede gemaakt omdat het origineel veel stond wat niet mooi was en afleidde van wat ik wilde laten zien. Heb achteraf de belichting wat terug gesteld om de foto iets donkerder te krijgen. Misschien ook niet zo'n goede keuze.
ISO:200
f/22
10.0s
18mm
Volgende keer neem ik een heel ander diafragma, maar dat had ik pas twee weken later op een fotocursus geleerd om daar goed mee te werken. Bewegingsonscherpte kan er inderdaad ook inzitten, omdat ook op die brug stond (en dus een veel te lange sluitertijd).
Al met al, ik ga zeker op een ander tijdstip beter voorbereid terug , want ben wel tevreden over het punt en wat ik wil laten zien.
Toch bedankt voor jullie reacties, kan er ook zeker iets mee!!
ISO:200
f/22
10.0s
18mm
Volgende keer neem ik een heel ander diafragma, maar dat had ik pas twee weken later op een fotocursus geleerd om daar goed mee te werken. Bewegingsonscherpte kan er inderdaad ook inzitten, omdat ook op die brug stond (en dus een veel te lange sluitertijd).
Al met al, ik ga zeker op een ander tijdstip beter voorbereid terug , want ben wel tevreden over het punt en wat ik wil laten zien.
Toch bedankt voor jullie reacties, kan er ook zeker iets mee!!