Le Mans Series - 1000km van Spa-Francorchamps | 8&9 Mei

Plaats hier je tips over komende evenementen die interessant kunnen zijn om te fotograferen. Zet de periode/datum en plaats in je onderwerptitel.
SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Le Mans Series - 1000km van Spa-Francorchamps | 8&9 Mei 2010

Bericht door SwederD70 » wo apr 28 2010 9:19 pm

Het weekend van 8 en 9 Mei 2010 is het weer zover, “de generale repetitie voor de 24 uren van Le Mans 2010”
Oftewel, de 1000 km van Spa-Francorchamps, de tweede ronde uit de Le Mans Series.

De race waar alle grote merken aanwezig zijn en Audi en Peugeot op volle oorlogssterkte waarschijnlijk gaan uitmaken wie er met de overwinning vandoor gaat in de klasse LMP1
52 deelnemers dit jaar, 4 goed gevulde race catogorieen (LMP1 & 2, GT1 & 2), 16 ex-F1 coureurs doen mee! :-)

Voor 30,- heb je een kaartje om volledig buitenom het circuit te komen! Voor 15,- meer kun je ook in de paddock komen en de coureurs tegen het lijf lopen.
Dat lukt je dus niet bij de Formule 1! ;-)
Fotografisch heb je lekker de tijd om her en der te komen en veeell foto’s te maken, race duurt tussen de 5 en 6 uur. Maar ervoor en erna is er in de pits ook nog zat te fotograferen! En verder is het niet zo stikdruk als bij een doorsnee F1 wedstrijd.

Meer info op:
http://www.lemans-series.com/en/s01_hom ... 1_home.php

Nog twee teasers…
Ze(nr 9) wonnen vorig jaar niet in Spa maar wel op Le Mans! :twisted:
Afbeelding

Afbeelding
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Le Mans Series - 1000km van Spa-Francorchamps | 8&9 Mei

Bericht door Gino » do apr 29 2010 9:10 am

Ik had mijn tickets voor €20,- online op de website van Spa-Francorchamps. :shock:
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » do apr 29 2010 11:30 am

dat zijn tenminste knappe prijzen t.o.v. de F1
zou best graag heen willen eigenlijk.

Arend

Veneboer
Forumlid
Forumlid

Bericht door Veneboer » do apr 29 2010 11:53 am

Lijkt me fantastisch om een keer heen te gaan. Ik moest even terug denken aan 2 jaar terug toen ik met mijn zoon naar de F1 in Spa ben geweest en we op een soort van wal stonden vlak achter of voor Eau Rouge (is maar net hoe je het bekijkt) en ik toch min of meer verbaasd was hoe hard die auto’s voorbij komen. (en wat een geluid :) )Ik had mijn camera bij me (toen nog D80) maar meetrekken met een auto met die snelheid (geen idee maar ik schat rond de 300) lukte niet echt. Wat ik toen geleerd heb is dat het heel belangrijk is om een goede plek te hebben voor het maken van foto’s. Een plek waar bijvoorbeeld de snelheden net iets lager zijn zodat je nog een redelijke foto kunt schieten. Die moet je eigenlijk van te voren weten denk ik.

Prachtige foto's trouwens! Vooral die laatste met die spray van Champagne is geweldig!

Mvgr Robby
Laatst gewijzigd door Veneboer op do apr 29 2010 11:57 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » do apr 29 2010 11:56 am

Klopt Arend.
En op het mooiste circuit ter wereld ook nog eens, lekker 6 uur genieten van 4 verschillende raceklasses door elkaar heen.

Als je bijvoorbeeld naar de 24-uurs race gaat in Le Mans dan zie je 4 klasses elk de gehele F1 afstand afleggen van één seizoen in 24 uur!!!!
Inclusief spectaculair nachtracen.
En voor een fractie van de prijs.
Ik heb nu 2 toegangstickets, 2 tribunekaarten (bovenop de pits) en een parking kaart voor Le Mans en heel dat grapje kost €282,- voor de gehele week geldig.
Eerlijkheid gebied wel te zeggen dat eten en drinken op en rond het circuit vies en erg duur is maar daar kan je zelf wat aan doen natuurlijk.
Goeie compressor koelbox en barbeque mee en je bent daar ook vanaf.
Wordt onze 10de keer dit jaar en is een happening waar ik reikhalzend een heel jaar naar uitkijk. (Eigenlijk al vanaf dat we het circuit van de afgelopen race weer verlaten)

Groeten, Gino

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » do apr 29 2010 5:53 pm

Gino schreef:Klopt Arend.
En op het mooiste circuit ter wereld ook nog eens, lekker 6 uur genieten van 4 verschillende raceklasses door elkaar heen.

Als je bijvoorbeeld naar de 24-uurs race gaat in Le Mans dan zie je 4 klasses elk de gehele F1 afstand afleggen van één seizoen in 24 uur!!!!
Inclusief spectaculair nachtracen.
En voor een fractie van de prijs.
Ik heb nu 2 toegangstickets, 2 tribunekaarten (bovenop de pits) en een parking kaart voor Le Mans en heel dat grapje kost €282,- voor de gehele week geldig.
Eerlijkheid gebied wel te zeggen dat eten en drinken op en rond het circuit vies en erg duur is maar daar kan je zelf wat aan doen natuurlijk.
Goeie compressor koelbox en barbeque mee en je bent daar ook vanaf.
Wordt onze 10de keer dit jaar en is een happening waar ik reikhalzend een heel jaar naar uitkijk. (Eigenlijk al vanaf dat we het circuit van de afgelopen race weer verlaten)

Groeten, Gino

da's verdomd weinig ! heb je een linkje ? of zijn dat special prices ??
F1 mag je blij zijn dat je een staanplaats hebt achterop voor dat geld ;-)
blijft een imposant circuit.
voor nu denk ik te laat, anders voor volgend jaar.

Arend

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » do apr 29 2010 6:59 pm

http://www.lemans.org" onclick="window.open(this.href)return false;

Denk alleen dat je voor tribunekaarten te laat bent nu.
Toegangstickets zijn er altijd nog, zelfs ter plaatse aan de kassa.
Maar mijn ervaring is dat er tegen dat de race eraan zit te komen er altijd tickets op marktplaats te koop zijn.

Groetennnnnnnn

SwederD70
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » do apr 29 2010 7:44 pm

Pff 20,- euro…tís te geef…
En LeMans is idd ook spotgoedkoop, Gino!

Nou ja, voor mij mag het zo blijven! :-)

Le Mans…zucht…denk dat ik het niet zou overleven…ben na een dag op Spa al kapot…heb geen tel rust….
Ik moest even terug denken aan 2 jaar terug toen ik met mijn zoon naar de F1 in Spa ben geweest en we op een soort van wal stonden vlak achter of voor Eau Rouge (is maar net hoe je het bekijkt) en ik toch min of meer verbaasd was hoe hard die auto’s voorbij komen. (en wat een geluid :) )Ik had mijn camera bij me (toen nog D80) maar meetrekken met een auto met die snelheid (geen idee maar ik schat rond de 300) lukte niet echt. Wat ik toen geleerd heb is dat het heel belangrijk is om een goede plek te hebben voor het maken van foto’s. Een plek waar bijvoorbeeld de snelheden net iets lager zijn zodat je nog een redelijke foto kunt schieten. Die moet je eigenlijk van te voren weten denk ik.
Vlak na Eau rouge…dus! Net voor Les combes (bocht na Eau R) bereiken ze hun hoogste topsnelheid…is een lang recht stuk van bijna een km.
F1 haalt er zo’n 320 km/u en de snelste Le Mans wagen zo’n 300 p/u…

Ps. Net na blanchimont halen ze deze snelheid nog een keer… ;-)

Pannen met 300 km/u gaat best wel…alleen je moet dan echt niet beperkt zijn in je bewegingsruimte…je moet een flinke zwaai kunnen maken zonder dat je mensen je belemmeren en je moet ze redelijk van tevoren zien aankomen…
Maar is wel oefenen en veel doen...zelf voor mij is het lastig!

Kees
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Kees » do apr 29 2010 10:10 pm

hallo allemaal,
ik ben via mijn werk uitgenodigd om zondag deze dag mee te maken, :D
nu ben ik al een beetje aan het oefenen (vanmiddag langs de snelweg) om te pannen (valt niet mee, en dan gaat het nog 3x zo rap).
zijn er nog tips die ik kan gebruiken? wat is b.v. het beste, hoe stel ik mijn camera in, op matrixmeting? en welke scherpstelveld / Dynamische AF / groep Dynamische AF of Dynamische AF met prioriteit dichtsbijzijnde onderwerp?
wil s-voorkeuze tussen de 1/100 en 1/250 sec gebruiken

groet Kees

GSAndré

Bericht door GSAndré » vr apr 30 2010 7:36 pm

Andere vraag is, waar sta je het beste ??
Mooiste IMHO is als je op gelijke hoogte als de baan staat, ipv al die topshots die je ziet !

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » vr apr 30 2010 8:25 pm

André, je kan heel het circuit rond lopen en zodanig heb je allerlei hoeken van waaruit je de auto's kan fotograferen.
Is wel een pittige wandeling van ±7km met behoorlijke hoogte verschillen.
Maar wel erg leuk om te doen.

Groeten, Gino

GSAndré

Bericht door GSAndré » vr apr 30 2010 8:51 pm

Da's goed plan Gino, ik loop gewoon in je schaduw :-)

Replay
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Replay » wo mei 05 2010 10:00 pm

Hey, ik zie dit topic nu pas.. :oops: maar heb mijn accreditatie al wel binnen.

De Le Mans Series is écht een geweldige raceserie. Ik heb er al vele mogen meemaken en deze staat ook in mijn agenda.
Het zijn drukke tijden. Vorig weekend Nürburgring en volgende week Superleague Formula Assen. Maar goed dat dit evenement er precies tussenin zit.
Het is idd een hele wandeling als je het gehele circuit rond wil lopen.
Van de pitstraat tot aan Les Combes helemaal bovenaan b.v. loop je meer dan een half uur.
Gelukkig ben ik in de positie dat ik mij mag verplaatsen met de media shuttle en/of mijn eigen brommertje. Dat scheelt erg veel in tijd want dan ben ik in slechts enkele minuten vanuit de pitstraat in Les Combes.
Nu maar hopen dat het weer een beetje wil meewerken.

Veel plezier allemaal.

Ohja,hoe was het vorig jaar? Foto's van 2009 kan je op mijn site vinden.

SwederD70
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » wo mei 05 2010 10:52 pm

Ehm, als ik mocht kiezen voor welk evenement ik ooit een accreditatie zou willen dan wist ik het wel! :twisted:

Denk dat het dit jaar Audi & Peugeot &Co wordt met een enorme vette spray van water de Eau Rouge op! en een warme waterdichte jas!

Jop
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jop » do mei 06 2010 12:19 am

Misschien een gekke vraag, maar is het al bekend of en wanneer dit evenement volgend jaar plaatsvind? Het topic lezende ben ik behoorlijk enthousiast geworden. Dit weekend kan ik alleen echt niet. Dus vandaar mijn vraag, dan hou ik er nu alvast rekening mee ;)
| It all started with the Nikon D5000 18-55 |
|
www.jopsmeulders.nl |

Plaats reactie

Terug naar “Komende evenementen”