Sorry ja type fout
moet de D90 zijn....
Keuze kits van de D90
Re: Keuze kits van de D90
Jawel geslaagd....
Vandaag naar Urk gereden Camera.nu
Prima geholpen en jawel tot besluit gekomen de D90 aan te schaffen
Met objectief
Nikkor AF-S DX 16-85/3.5-5.6 G ED VR Nikkor AF-S DX 16-85/3.5-5.6 G ED VR
Gelijk snel geheugenkaartje
En Nikon Battery Pack MB-D80
Ik moet de flitser Nikon SB-600 met bounce nog bestellen deze is bij cameraexpress goedkoper, zelfs met verz kosten erbij scheel het ruim 14 euro dus vind ik het wel waard, kan die 14,50 beter bij een extra batterij doen..
Verder kijk ik even wat voor mij leuke uitbreidingen zijn event een 70-300mm vr of misschien wel een macro, beter eerst even ontdekken heb ik voor gekozen..
Ps ik zit boekje te lezen en jawel moeilijk maar camera nog in de doos, wel accu opladen en ik zit te zoeken in boekje waar het baterijtje moet voor het onthouden van datum en tijd....meestal een knoop cel maar????
Weet iemand hoe dit bij de d90 werkt?? zit er wel ene knoopcel in zo niet hoe werkt het dan..met tijd en datum onthouden?
Ik post mijn ervaringen wel
groetjes
Arnold
Vandaag naar Urk gereden Camera.nu
Prima geholpen en jawel tot besluit gekomen de D90 aan te schaffen
Met objectief
Nikkor AF-S DX 16-85/3.5-5.6 G ED VR Nikkor AF-S DX 16-85/3.5-5.6 G ED VR
Gelijk snel geheugenkaartje
En Nikon Battery Pack MB-D80
Ik moet de flitser Nikon SB-600 met bounce nog bestellen deze is bij cameraexpress goedkoper, zelfs met verz kosten erbij scheel het ruim 14 euro dus vind ik het wel waard, kan die 14,50 beter bij een extra batterij doen..
Verder kijk ik even wat voor mij leuke uitbreidingen zijn event een 70-300mm vr of misschien wel een macro, beter eerst even ontdekken heb ik voor gekozen..
Ps ik zit boekje te lezen en jawel moeilijk maar camera nog in de doos, wel accu opladen en ik zit te zoeken in boekje waar het baterijtje moet voor het onthouden van datum en tijd....meestal een knoop cel maar????
Weet iemand hoe dit bij de d90 werkt?? zit er wel ene knoopcel in zo niet hoe werkt het dan..met tijd en datum onthouden?
Ik post mijn ervaringen wel
groetjes
Arnold
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee

Veel plezier met je set..

Heb je ook al eens gekeken wat de mogelijkheden zijn bij CameraNu?Arnold1963 schreef:Bedank voor jullie hulp,,, ik heb er zeker wat aan en ga beraden welke het wordt
gr
Arnold
Groeten Eelco

http://500px.com/EelcoVandeKamp
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Als antwoord op je vraag:
In de camera zit een héél klein batterijtje (kom je zelf niet bij) die de datum en tijd onthoudt en weergeeft.
Je hoeft je hier geen zorgen over te maken.
Groeten Eelco
In de camera zit een héél klein batterijtje (kom je zelf niet bij) die de datum en tijd onthoudt en weergeeft.
Je hoeft je hier geen zorgen over te maken.
Groeten Eelco

http://500px.com/EelcoVandeKamp
Heb hier bijna dezelfde set :
D90, 18-105VR - 70-300 VR - 50mm1.8 - 35mm 2.0 - "oude" 18-70 voor het geval "dat" in de kast... - 80-200 2.8 ( ongebruikt, te zwaar om me op pad te gaan) - SB600
Op pad, meestal alleen de eerste 3 artikelen, en soms de prime's mee... heerlijk bruikbare en vooral lichte set...
het valt me wel op dat sinds ik mijn D70s heb vervangen door de D90, ik minder flits !!
Ik vind het natuurlijke licht veel prettiger, en neem de korrel voor lief
Je SB600 zou je kunnen laten wachten, e.e.a. afhankelijk van je plannen, zorg voor een comfortabele tas, en extra accu's
70-300VR in de apenheul...

D90, 18-105VR - 70-300 VR - 50mm1.8 - 35mm 2.0 - "oude" 18-70 voor het geval "dat" in de kast... - 80-200 2.8 ( ongebruikt, te zwaar om me op pad te gaan) - SB600
Op pad, meestal alleen de eerste 3 artikelen, en soms de prime's mee... heerlijk bruikbare en vooral lichte set...
het valt me wel op dat sinds ik mijn D70s heb vervangen door de D90, ik minder flits !!
Ik vind het natuurlijke licht veel prettiger, en neem de korrel voor lief
Je SB600 zou je kunnen laten wachten, e.e.a. afhankelijk van je plannen, zorg voor een comfortabele tas, en extra accu's
70-300VR in de apenheul...

Eelco, bedankt voor je berichtje, en nu weet ik hoe het werkt..
Ja ben blij met de set nu, Nikon D90 + 16-85 VR
Wellicht komt er nog wat glas bij, even sparen...
En Meneer Zjeroen
Wat een mooie foto...... ja sparen boor een 70=300 vr lens....
Ps wat zijn die bescherm filters duur..... weet iemand goed spul voor niet te duur, ik vermoed dat 50 euro wel de prijs is...onf of?
Is puur bescherming, maar verkopen vertelde dat een goedkoop filter afbreuk aan kwaliteit lens doet, daarom duur..
En ja moet ook aan de foto tas denken, ik heb wel wat voor even maar is minimaal....
Kijken wat een leuke tas is of welk model..
Vr gr
Arnold
Almere
Ja ben blij met de set nu, Nikon D90 + 16-85 VR
Wellicht komt er nog wat glas bij, even sparen...

En Meneer Zjeroen
Wat een mooie foto...... ja sparen boor een 70=300 vr lens....
Ps wat zijn die bescherm filters duur..... weet iemand goed spul voor niet te duur, ik vermoed dat 50 euro wel de prijs is...onf of?
Is puur bescherming, maar verkopen vertelde dat een goedkoop filter afbreuk aan kwaliteit lens doet, daarom duur..
En ja moet ook aan de foto tas denken, ik heb wel wat voor even maar is minimaal....
Kijken wat een leuke tas is of welk model..
Vr gr
Arnold

Almere
Vergeet dat filter. Dun glas wat amper bescherming biedt. Verder doet ELK filter afbreuk aan kwaliteit, alleen doen een aantal fabrikanten hun best om dat kwaliteitsverlies zo klein mogelijk te maken.