D3000 + Lenzen

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Plaats reactie
odegraaf

D3000 + Lenzen

Bericht door odegraaf » ma mei 10 2010 11:38 pm

Hoi allemaal

Ik ben via google op jullie forum gekomen, en had een vraag waar jullie mij vast wel bij kunnen helpen, en ik zo een twee drie niet kon vinden op het forum. Vergeef mij als ik niet hard genoeg in de history gezocht heb.

Ik ben heel blij met m'n d3000 als beginnende amateur fotograaf, en nu had ik van iemand een zoom lens geleend, waarvan bij mij de auto focus niet werkte, en op mijn vriendin haar camera wel. Volgens mij heeft het te maken met dat mijn body geen zoom motor heeft maar m'n lens wel, en haar lens die niet heeft en haar body wel (ze heeft een F55).

Om bijna bij mijn vraag te komen, ik ben opzoek naar een extra lens voor mijn camera, ik geloof dat die dingen op marktplaats iets voordeliger te vinden zijn dan in winkels heb ik ervaren, maar hoe weet ik wanneer een lens wel gaat werken voor mijn camera en wanneer niet. Behalve dan dat het een nikon lens moet zijn of een tameron (of ander merk) dat op nikon camera's past.

Met vriendelijke groet,
en ik hoop dat iemand hier mij verder kan helpen.
Onno de Graaf

GdP

Re: D3000 + Lenzen

Bericht door GdP » ma mei 10 2010 11:47 pm

Deze doet het er prima op!

http://www.nikon.nl/nl_NL/products/prod ... l2&ID=1824" onclick="window.open(this.href);return false;

chemist010

Bericht door chemist010 » ma mei 10 2010 11:48 pm

Als je goed zoekt zul je veel artikelen tegenkomen waarin staat dat jouw body geen motor heeft en dat je objectieven van het type af-s zult moeten gebruiken.
Dit zijn over het algemeen wat duurdere objectieven ( maar met interne motor).

odegraaf

Bericht door odegraaf » di mei 11 2010 9:47 am

Hartelijk bedankt voor uw reacties.

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » di mei 11 2010 3:15 pm

Ten eerste, welkom op het forum.

Als je een tweede objectief zoekt, betekent dat er in ieder geval één op zit. Ik neem aan dat dit de 18-55 AF-S is, al dan niet met VR. De letters AF-S betekenen dat er een motortje in de lens zit om scherp te stellen, bij AF objectieven zul je dit motortje niet tegenkomen en moet je het dus zelf doen. Nu weet ik niet welke lens je vriendin heeft, maar ik denk dat dit het 'probleem' is.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Cookie1397
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cookie1397 » di mei 11 2010 8:26 pm

Weet niet wat je voor zoom-objectief zoekt, hier ligt nog een af-s 55-200mm ZONDER VR niets te doen.
Deze dus. http://www.europe-nikon.com/nl_NL/produ ... l2&ID=1065" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet Ed
Nikon Z Z & de maskers

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”