Gazonmaaierrace Hoogland UPDATE !!!!!

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Gazonmaaierrace Hoogland UPDATE !!!!!

Bericht door André » di mei 11 2010 12:09 am

Zaterdag met mijn racebroertje maar weer eens racecircuit bezocht. Het gazonmaaierracecircuit in Hoogland. De baan was lekker drassig, het eerste half uurtje regen dus spektakel gegarandeerd. Ik heb al vaker deze race's bezocht en blijf me verbazen over de lol die de "coureurs" tijdens dit spektakel hebben. Tijdens de race zijn de messen geslepen en gunnen ze elkaar het licht in de ogen niet, om vervolgens broederlijk in de "pit" met elkaar te sleutelen om de maaiers voor de volgende manche weer in "topconditie" te krijgen. Helaas heeft Hoogland een wat korte baan en het was erg glad dus het ging wat minder hard als op het "circuit" in Achterveld, maar wel leuk om te zien hoe gazonmaaiers met vet opgevoerde 600cc blokken echt tot de limiet gaan.

Wederom dank zijn de auto-iso stand (ik ga deze meer en meer waarderen) heb ik echt een behoorlijk aantal leuke platen kunnen maken. Bij deze vast 2 stuks en ik zal er morgen nog een paar bij plaatsen.

UPDATE !!!!!!
----------------
Ik heb er even een aantal bijgeplaatst. Ik hoop (n.a.v. de opmerking van Skippy) dat er nu wat foto's bij zitten met een wat minder "kiekjes" gehalte.

Foto 1, Oef, die zit strak
Afbeelding

Foto 2, En daar gaan we weer
Afbeelding

Foto 3, Kids on the Quad
Afbeelding

Foto 4, Blubber !!!!
Afbeelding

Foto 5, Hij doethetnietmeer !!!!
Afbeelding

Foto 6, Effe een washandje halen hoor
Afbeelding

Foto 7, Bijtanken
Afbeelding

Foto 8, Beetje bijslijpen
Afbeelding

Foto 9, Oeps, een greppeltje
Afbeelding

Foto 10, Shit, weer laatste
Afbeelding

Verbetertips, kritiek en veren in mijn reet zijn van harte welkom
Laatst gewijzigd door André op di mei 11 2010 11:25 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

GdP

Re: Gazonmaaierrace Hoogland

Bericht door GdP » di mei 11 2010 12:11 am

Ik wacht op de rest. :)

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » di mei 11 2010 12:40 pm

Tja, wat vind je er zelf van? Ik vind beide foto's niets hebben dat ze boven het kiekjesniveau verheft. Bij het onderwerp van foto 1 wil je toch de expressie op het gezicht en de modder tussen de tanden van de bestuurder zien? Ik neem aan dat die maaiers met die vet opgevoerde 600cc blokken (ca. 100pk ofzo?) heel hard reden, ik zie bij foto 2 echter totaal geen snelheid. Dat had je moeten benadrukken met je foto, dus zijwaarts fotograferen en pannen maar ofzoiets. Ik kan er weinig anders van maken, ik hoop dat je wat kunt met mijn positief bedoelde kritische opmerkingen.

André
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door André » di mei 11 2010 4:45 pm

Skippy,

Natuurlijk ben ik ook blij met jouw, hoe negatief maar des te leerzamer dan ook, commentaar. Ik moet eerlijk bekennen dat ik deze 2 foto's even snel heb geselecteerd omdat ik 2 "coureurs" vast even wilde verrassen met een kiekje. Helaas was verder de baan echt heel erg glad en behoorlijk kort dus echt heel veel snelheid zat er niet in. Ik heb wel eens op de baan in achterveld zo'n maaier op volle snelheid het publiek in zien duiken. Dan vergaat je het lachen echt wel. (Sinds dien werken ze ook altijd met een greppel langs de baan als buffer). Ik ga vanavond of morgen wel een paar meer sprekende foto's plaatsen.

Ik heb eigenlijk altijd heel veel moeite gehad om scherpte in mijn foto's te krijgen, deels kan ik dat verklaren door mijn hele snelle ademhaling, deels is me altijd een raadsel gebleven. Sinds enige tijd zet ik op dit soort evenementen de auto-iso aan en zeg tegen de camera dat de snelheid niet lager dan 1/250 mag zijn. Dat gaat verbluffend goed. M.a.w. ben ik al heel erg blij dat ik nu weer veel scherpe foto's heb en dat het dan misschien niet de beste composities zijn is dan jammer, maar daar ga ik nu, met jullie tips en adviezen aan werken. Ik heb er weer echt plezier in en dat is lange tijd niet zo geweest.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

André
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Gazonmaaierrace Hoogland UPDATE !!!!!

Bericht door André » di mei 11 2010 11:26 pm

Update inmiddels geplaatst

yoyo

Bericht door yoyo » di mei 11 2010 11:32 pm

Op #4 en #9 is toch wel een grappige manier van grasmaaien te zien... :lol:
Humor...

GdP

Bericht door GdP » di mei 11 2010 11:34 pm

Het is een mooie serie geworden Flippie. Commentaar op de foto’s is gewoon moeilijk, omdat alle foto’s een sterk registrerend karakter hebben. Het boeit je of niet.
Als reportage fotografie vind ik deze foto’s zeker geslaagd.

André
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door André » di mei 11 2010 11:45 pm

Dat was ook eigenlijk mijn bedoeling Gerrit, gewoon een mooie reportage maken en mijn auto-iso stand verder uitproberen. Ik heb nu 3 evenementen op deze manier gedaan, en nagenoeg geen onscherpe (bewegingsonscherpte) foto's meer. Voor mij een prachtige instelling en oplossing voor een vervelend probleem.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”