D90 handleiding in Duits ruilen tegen Engelse?
D90 handleiding in Duits ruilen tegen Engelse?
Ik heb een Nikon D90 gekocht en er zat een Duitstalige handleiding bij. Misschien is er iemand die een Engelse handleiding heeft en beter is in Duits. Zou dan graag met die gene ruilen. Nog mooier is een Nederlandse handleiding natuurlijk, maar die zal wel niemand willen ruilen tegen een Duitse denk ik. Anyhow.
Re: D90 handleiding in Duits ruilen tegen Engelse?
Zie Nikon website:
Als u een nieuw product hebt gekocht en de meegeleverde gedrukte gebruikshandleiding niet in de gewenste taal is, kunt u deze per post omruilen voor dezelfde handleiding in een andere taal via onze omruilservice. Productregistratie is vereist voor deze service.
Voorwaarden
a. Het betreft een originele 'Gebruikshandleiding' of 'Gids voor digitale fotografie' van Nikon zoals deze wordt meegeleverd in de doos van het product.
b. De handleiding is in ongeschonden nieuwstaat (ongebruikt origineel).
c. De handleiding is voor een recent product.
d. U moet het product registreren voordat u een handleiding retourneert die u wilt omruilen.
Als de gebruikshandleiding niet aan deze voorwaarden voldoet, wordt deze geretourneerd zonder dat een vervangend exemplaar wordt aangeboden.
Beperkingen
a. Deze service wordt NIET geboden voor snelhandleidingen, cd's met instructiehandleidingen of ander materiaal dat bij het product in de doos wordt geleverd. Als we dergelijke items ontvangen, is het helaas niet mogelijk om ze te retourneren.
b. Deze service is alleen beschikbaar voor particulieren.
c.Alleen handleidingen in Europese talen zijn leverbaar, hoewel de beschikbaarheid varieert per product en per taal.
U kunt als volgt een vervangende handleiding aanvragen:
- Registreer uw product online
a. Meld u aan bij uw account. Als u geen account hebt, klikt u hier.
b. Registreer uw persoonlijke gegevens, inclusief uw volledige postadres.
c. Registreer het product waarvoor u een vervangende handleiding aanvraagt.
Stuur ons de gedrukte gebruikshandleiding die u wilt omruilen per post toe.
a. Vermeld de taal van de gebruikshandleiding die u wilt ontvangen.
b. Vermeld uw naam, adres en e-mailadres, zodat we uw aanvraag snel kunnen verwerken.
Stuur de handleiding naar het volgende adres:
Nikon Manual Exchange Service
PO Box 11121
Clonshaught
Dublin 17
Ierland
Handleidingen die in voorraad zijn, worden binnen twee weken na ontvangst van uw handleiding verzonden. Als de gewenste handleiding tijdelijk niet beschikbaar is, nemen we per e-mail contact met u op om de geschatte leverdatum door te geven. Als de handleiding niet meer beschikbaar is, retourneren we de originele handleiding per post.
Als u een nieuw product hebt gekocht en de meegeleverde gedrukte gebruikshandleiding niet in de gewenste taal is, kunt u deze per post omruilen voor dezelfde handleiding in een andere taal via onze omruilservice. Productregistratie is vereist voor deze service.
Voorwaarden
a. Het betreft een originele 'Gebruikshandleiding' of 'Gids voor digitale fotografie' van Nikon zoals deze wordt meegeleverd in de doos van het product.
b. De handleiding is in ongeschonden nieuwstaat (ongebruikt origineel).
c. De handleiding is voor een recent product.
d. U moet het product registreren voordat u een handleiding retourneert die u wilt omruilen.
Als de gebruikshandleiding niet aan deze voorwaarden voldoet, wordt deze geretourneerd zonder dat een vervangend exemplaar wordt aangeboden.
Beperkingen
a. Deze service wordt NIET geboden voor snelhandleidingen, cd's met instructiehandleidingen of ander materiaal dat bij het product in de doos wordt geleverd. Als we dergelijke items ontvangen, is het helaas niet mogelijk om ze te retourneren.
b. Deze service is alleen beschikbaar voor particulieren.
c.Alleen handleidingen in Europese talen zijn leverbaar, hoewel de beschikbaarheid varieert per product en per taal.
U kunt als volgt een vervangende handleiding aanvragen:
- Registreer uw product online
a. Meld u aan bij uw account. Als u geen account hebt, klikt u hier.
b. Registreer uw persoonlijke gegevens, inclusief uw volledige postadres.
c. Registreer het product waarvoor u een vervangende handleiding aanvraagt.
Stuur ons de gedrukte gebruikshandleiding die u wilt omruilen per post toe.
a. Vermeld de taal van de gebruikshandleiding die u wilt ontvangen.
b. Vermeld uw naam, adres en e-mailadres, zodat we uw aanvraag snel kunnen verwerken.
Stuur de handleiding naar het volgende adres:
Nikon Manual Exchange Service
PO Box 11121
Clonshaught
Dublin 17
Ierland
Handleidingen die in voorraad zijn, worden binnen twee weken na ontvangst van uw handleiding verzonden. Als de gewenste handleiding tijdelijk niet beschikbaar is, nemen we per e-mail contact met u op om de geschatte leverdatum door te geven. Als de handleiding niet meer beschikbaar is, retourneren we de originele handleiding per post.
-
Onlinegijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
L en C,
Alternatief is gewoon een kamera in Nederland kopen of achteraf een Nederlandstalige handleiding kopen via www.nikon.nl
Groeten, Gijs
Alternatief is gewoon een kamera in Nederland kopen of achteraf een Nederlandstalige handleiding kopen via www.nikon.nl
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Camera gewoon in Nederland gekocht! Cameratop100 Holten.
- Cyrus
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Dan zou je naar die zaak terug kunnen gaan en zeggen dat men je een Nederlandse handleiding levert. Men heeft waarschijnlijk een serie Duitse exemplaren voor een erg leuke prijs ingekocht dus die € 15 die de Nederlandse handleiding kost, mag er dan wel van af 

Ik wist van te voren dat de handleiding niet Nederlands zou zijn. Ik heb een Nederlandse handleiding gedownload en uitgeprint, maar ja, een boekje is handiger dan een stapel losse papiertjes dus ik dacht laat ik proberen te ruilen. Ik heb vandaag de handleiding opgestuurd naar Ierland (zie reactie hierboven) en hoop dan een Nederlandse terug te krijgen. Kost 4,40 euro aan verzendkosten.
Ontzettend bedankt voor deze tip. Het is precies zo verlopen als beschreven. Keurige service van Nikon en ook de communicatie vond ik erg goed.Capivara schreef:Zie Nikon website:
Als u een nieuw.......handleiding per post.
D90 | Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX | Nikkor 70-300 VR | Nikkor AF-D 50/1.4 | Nikkor AF-S DX 35/1,8G
Ik heb hetzelfde gedaan. Alleen zijn de verzendkosten voor de D90 handleiding naar Ierland inmiddels dik 6 euro. Nog steeds nette service evengoed.linkeloetje schreef:Ik wist van te voren dat de handleiding niet Nederlands zou zijn. Ik heb een Nederlandse handleiding gedownload en uitgeprint, maar ja, een boekje is handiger dan een stapel losse papiertjes dus ik dacht laat ik proberen te ruilen. Ik heb vandaag de handleiding opgestuurd naar Ierland (zie reactie hierboven) en hoop dan een Nederlandse terug te krijgen. Kost 4,40 euro aan verzendkosten.