Ik ben op dit moment bezig met het ver- en bewerken van foto's die ik afgelopen weekend heb genomen en daarbij is me iets vreemds opgevallen. Terugdenkend ben ik het al eens eerder tegengekomen dus het is niet iets wat toevallig dit weekend alleen was. Net ook een paar testfoto's genomen en ongeacht het objectief dat ik gebruik is het aanwezig.
Op de foto's is een rode en blauwe stip te zien. Allebei aan de rechterkant, in het midden, maar er zit ruimte tussen de twee. Het valt pas echt op als de foto's worden weergegeven op 100%, daarom de volgende voorbeelden:
1 Even een testje, effen achtergrond (streep in het midden hoort, het zijn deuren..) dit is het geheel (24 mm, F8, 1/50s, ISO 3200)

2 100% crop van het midden aan de rechterkant, genomen met een Nikon 10-24 (24 mm, F8, 1/50s, ISO 3200)

3 100% crop van het midden aan de rechterkant, genomen met een Nikon 16-85 (85 mm, F8, 1/50s, ISO 3200)

Ik vermoed dat dit een retourtje naar Nikon gaat betekenen, maar voordat ik terugga naar de winkel wil ik een beroep doen op jullie expertise. Enig idee wat dit kan veroorzaken? En zo ja, is dit te verhelpen door middel van instellingen of moet een professional hier naar kijken?
Bij voorbaat dank voor de reacties!
Jop