NX2 / WACOM Tablet probleempje

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Plaats reactie
Arno P

NX2 / WACOM Tablet probleempje

Bericht door Arno P » za apr 24 2010 1:13 pm

Als ik met de pen iets probeer te markeren staat er soms een offset in beeld. Is dit probleem bekend? Ligt het aan het tablet of NX2? Laatste drivers zijn geinstalleerd. Rode cirkel is de positie van de pen-marker en groen is waar de software bezig is.

Afbeelding

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: NX2 / WACOM Tablet probleempje

Bericht door Léon Obers » za apr 24 2010 4:24 pm

Als je toevallig eerst een uitsnede hebt gemaakt of een foto hebt rechtgezet, en daarna verder gaat bewerken kan er ook met alle Nikon gereedschappen die plaats gerelateerd zijn zoals sturingspunten een ofset zijn. Dus draaien of uitsnede maken pas aan het eind doen.

Of alle gereedschappen en bewerkingen actief houden (onder opties in te stellen), maar het blijft kritisch wanneer je die tools dan met de hand in- of uit gaat schakelen. Dus altijd aan te raden uitsnijden en rechtzetten tot het laatst te bewaren.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Arno P

Bericht door Arno P » za apr 24 2010 5:28 pm

Léon Obers schreef:Als je toevallig eerst een uitsnede hebt gemaakt of een foto hebt rechtgezet, en daarna verder gaat bewerken kan er ook met alle Nikon gereedschappen die plaats gerelateerd zijn zoals sturingspunten een ofset zijn. Dus draaien of uitsnede maken pas aan het eind doen.

Of alle gereedschappen en bewerkingen actief houden (onder opties in te stellen), maar het blijft kritisch wanneer je die tools dan met de hand in- of uit gaat schakelen. Dus altijd aan te raden uitsnijden en rechtzetten tot het laatst te bewaren.

Leon, goede tip. Lijkt mij denkbaar dat de software zich hierdoor kan vergissen...voorheen had ik dat probleem volgens mij niet...en als ik de muis gebruik voor de bewerking gaat het gewoon goed...

flitslicht

Bericht door flitslicht » za apr 24 2010 8:24 pm

Ik heb hetzelfde met mijn Wacom tablet; de pen kan ik niet gebruiken :(

Arno P

Bericht door Arno P » za apr 24 2010 8:46 pm

flitslicht schreef:Ik heb hetzelfde met mijn Wacom tablet; de pen kan ik niet gebruiken :(

Misschien eens een oude driver op trommelen...

flitslicht

Bericht door flitslicht » do mei 13 2010 9:11 pm

Ik heb nu Vista opnieuw geïnstalleerd, 64 bit ipv 32 bit zoals voorheen. Nu is het probleem weg :D

Arno P

Bericht door Arno P » vr mei 14 2010 1:27 pm

flitslicht schreef:Ik heb nu Vista opnieuw geïnstalleerd, 64 bit ipv 32 bit zoals voorheen. Nu is het probleem weg :D

Ik heb de history file weggegooid en toen was het tot nog toe ook opgelost...

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”