Lente blad
-
Daniël
Re: Lente blad
hmmm, ik weet niet hoe oud jij bent. Maar als het aan de leeftijd ligt waarom vind ik het dan ook mooi met mijn 28 lentes jong 
- JacTrum
- Clublid

- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Vroeg-ouwelijk? 
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910
- pietje-nukem
- Forumlid

Op de 1e is een wit vlekje te zien, maar dat is iets van een spinneweb, staat op de 2e ook (heeel klein stippie
)
Moet zeggen dat de kleuren mij wel aanspreken, ook die van de blackbird.
Compositie, mij hebben ze laatst verteld dat je je niet altijd aan de "regels" moet houden :mrgreen:
Misschien kan je met die luko techniek de waarde van 150 naar 100 brengen, of na het samenvoegen van de lagen "ongedaan maken" dan worden het weer 2 lagen.
De 2e laag dan op b.v 50% transparant zetten, daarna samenvoegen?
Ben niet zo'n ster in photoshop.
Maar vind ze beide een mooi bokeh hebben.
Pieter.
Compositie, mij hebben ze laatst verteld dat je je niet altijd aan de "regels" moet houden :mrgreen:
Misschien kan je met die luko techniek de waarde van 150 naar 100 brengen, of na het samenvoegen van de lagen "ongedaan maken" dan worden het weer 2 lagen.
Pieter.
Nou, van mij ook de groeten
- ArendV
- Forumlid

- Contacteer:
Daniël, ik heb op flickr gezegd dat ik de compositie erg centraal vind en dat de witbalans misschien iets bijgesteld moet worden (warmer).
Maar zoals uit de reacties hier blijkt zijn er meer mensen behalve jijzelf die de compositie en kleuren waarderen, dus laat je niet te snel van de wijs brengen, ook niet door mij!
Maar zoals uit de reacties hier blijkt zijn er meer mensen behalve jijzelf die de compositie en kleuren waarderen, dus laat je niet te snel van de wijs brengen, ook niet door mij!
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
- strangeartefact
- Forumlid

- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik mag er graag naar kijken maar zie wel dat je verscherpt hebt(denk ik..haha) Ik houd ook wel van dat onscherp weglopende op het onderwerp en van zachte Bokeh. Wat zal dat een prettig objectief zijn ook, of niet?
Beide wel leuk overigens!
Grts Peter.
Grts Peter.
Bijna leeg hier....
-
Daniël
Ik dacht eerst dat het een beschadiging was. Maar zoals jij constateerde was de 2e foto op dezelfde plek ten opzichte van het blad. Dus spinnen rag of zo.pietje-nukem schreef:Op de 1e is een wit vlekje te zien, maar dat is iets van een spinneweb, staat op de 2e ook (heeel klein stippie)
Pieter.
Dank je voor je reactie. Ik zal nog even kijken hoe die LUKO ook alweer in elkaar zat. Is namelijk een handeling (macro).
Hoi Arend, ik sta altijd open voor commentaar. Kan er iets verbeterd worden hoor ik het graag. Dan een 2e plaatsen is een kleine moeite.ArendV schreef:Daniël, ik heb op flickr gezegd dat ik de compositie erg centraal vind en dat de witbalans misschien iets bijgesteld moet worden (warmer).
Maar bedankt.
Hoi Peter, de foto is inderdaad verscherpt.strangeartefact schreef:Ik mag er graag naar kijken maar zie wel dat je verscherpt hebt(denk ik..haha) Ik houd ook wel van dat onscherp weglopende op het onderwerp en van zachte Bokeh. Wat zal dat een prettig objectief zijn ook, of niet?
Grts Peter.
Het is inderdaad een heerlijk objectief. Helaas te leen. Maar ik denk dat ik er zelf 1 ga aanschaffen zodra mijn portemonnee het toelaat