Hoe kan ik disco lichten goed zichtbaar maken?

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
viviannej

Hoe kan ik disco lichten goed zichtbaar maken?

Bericht door viviannej » vr mei 14 2010 11:49 pm

Hoe krijg ik de kleuren van disco lichten goed zichtbaar in een donkere omgeving? Ik heb een Nikon D80. Zijn er bepaalde lenzen om aan te raden? Ik moet mensen bij een (avond) feest fotograferen maar heb daar geen ervaring mee.
Er is mij aangeraden om een Nikkor 50 mm f/1.8 te kopen/huren, omdat die het licht optimaal benut. Weet iemand daar iets vanaf? Of weet iemand een andere lens om aan te raden? De Nikkor 50 mm f/1.8 is wel erg populair heb ik gelezen, maar goed geschrikt om in discotheken te gebruiken?
Heeft iemand tips hoe ik mooie foto's kan krijgen?

Tom
Forumlid
Forumlid

Re: Hoe kan ik disco lichten goed zichtbaar maken?

Bericht door Tom » za mei 15 2010 10:37 am

Ook welkom ;)

50mm lijkt mij in een disco een beetje veel tele op een D80. Zoek eens een voorbeeldplaatje op internet van wat je in gedachten hebt (en je budget :) )

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: Hoe kan ik disco lichten goed zichtbaar maken?

Bericht door Léon Obers » za mei 15 2010 12:37 pm

Gebruik lichtsterke lens, grote diafragma-openingen (laag getal), hoge ISO-waarden (ISO 800-1000), niet al te korte sluitertijden (1/15 - 1/30 sec.). Invulflits met een flits instelcorrectie van pakweg -1,3 stop en flits-instelling/synchronisatie op "rear" en/of "slow".
Voor die begrippen lees de gebruiksaanwijzing van je camera.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”