Misschien zie ik iets over het hoofd

Discussies over fotobewerking en archivering
GdP

Re: Misschien zie ik iets over het hoofd gezien?

Bericht door GdP » za mei 15 2010 2:58 pm

Printer staat Offline. Vandaar de licht grijze tint.

Maar beiden printers 'Gereed' lost het probleem niet op.

GdP

Bericht door GdP » za mei 15 2010 3:04 pm

george013 schreef:Maar je kunt wel de printer kiezen?
En je vraag gaat dan over de lay-out van de printer?
George
Ik kan binnen Capture niet van printer wisselen. Dat gaat pas onder windows. Léon kan dat wel.

Maar als Capture de deskjet ziet, houdt Capture rekening met de beperkingen van deze printer. En dat uit zich in het niet randloos kunnen printen. Terwijl de Canon printer dit in alle formaten wel kan.

george013

Bericht door george013 » za mei 15 2010 3:06 pm

Je moet de printer wel ONLINE hebben, anders doen ze niet mee.
George

GdP

Re: Misschien zie ik iets over het hoofd

Bericht door GdP » za mei 15 2010 3:13 pm

Als beiden printers ONLINE staan, en ik start Capture op, dan ziet Capture alleen de printer die als STANDAARD, onder windows 7 staat ingesteld.

En dat is het probleem. Ik kan binnen Capture niet van printer veranderen.

george013

Bericht door george013 » za mei 15 2010 3:30 pm

Ik raak de kluts ook een beetje kwijt. Online slaat op een netwerk.
Je printer hangt wel aan dezelfde pc?
Even voortgeborduurd op een opmerking van Joepert. Een niet-gedeelde printer is grijs.Uitgeprobeerd.
Je kunt wel een testpagina afdrukken van de printer?

George

GdP

Bericht door GdP » za mei 15 2010 3:39 pm

Bij mij is een printer grijs als hij UIT staat, of niet als STANDAARD staat ingesteld.

Beiden printers werken uitstekend, maar ik moet er alleen voor zorgen dat de fotoprinter als STANDAARD staat ingesteld voordat ik Capture opstart. Anders krijg ik hem binnen Capture nooit te zien.

Als je de twee menu's van mij en die van Léon met elkaar vergelijkt zie je bij Léon rechts onder een keuze mogelijkheid. En dat ontbreekt bij mij.

flitslicht

Bericht door flitslicht » za mei 15 2010 3:52 pm

\bij mij ontbreekt die keuzemogelijkheid ook (Vista 64 bit).

george013

Bericht door george013 » za mei 15 2010 3:55 pm

Uit de help-file van Capture
Het dialoogvenster "Pagina-instellingen" biedt u bedieningsmogelijkheden voor het instellen van uw printer en afdrukomgeving. Met deze optie kunt u het papierformaat, -bron en -stand instellen. U kunt ook andere opties instellen die afhankelijk zijn van de printer en het besturingssysteem. Open en voer de instellingen in het dialoogvenster "Pagina-instellingen" bij voorkeur voordat u Afdrukken selecteert.
Wat ik hier uit lees, is dat de printer-optie onder andere opties valt. Om de een of andere reden wordt hij niet aangeboden door het OS.
Je zou ook nog eens kunnen proberen of beide printers wel onder een ander programma bereikbaar zijn.
George

flitslicht

Bericht door flitslicht » za mei 15 2010 4:00 pm

In Photoshop kan ik alle printers kiezen. Waarschijnlijk laat CNX het gewoon niet zien bij een 64-bit besturingssysteem.

GdP

Bericht door GdP » za mei 15 2010 5:01 pm

george013 schreef:Uit de help-file van Capture
Het dialoogvenster "Pagina-instellingen" biedt u bedieningsmogelijkheden voor het instellen van uw printer en afdrukomgeving. Met deze optie kunt u het papierformaat, -bron en -stand instellen. U kunt ook andere opties instellen die afhankelijk zijn van de printer en het besturingssysteem. Open en voer de instellingen in het dialoogvenster "Pagina-instellingen" bij voorkeur voordat u Afdrukken selecteert.
Wat ik hier uit lees, is dat de printer-optie onder andere opties valt. Om de een of andere reden wordt hij niet aangeboden door het OS.
Je zou ook nog eens kunnen proberen of beide printers wel onder een ander programma bereikbaar zijn.
George
Ik heb hier nog een Windows XP - 32 bit PC naast staan, en daar werkt het wel.

george013

Bericht door george013 » za mei 15 2010 9:54 pm

Welkom in de vooruitgang van ict.
George

Kees
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Kees » za mei 15 2010 10:12 pm

Hallo allemaal,

Ik heb hetzelfde probleem, moet eerst van standaard printer wisselen en dan CNX 2 opnieuw opstarten. (heb ook vista 64) en kan wel van printer wisselen in Ps.
In PS zie ik alle printers of ze nu aan of uit staan, kan ze ook selecteren of ze nu aan of uit staan.

groet Kees

GdP

Bericht door GdP » za mei 15 2010 10:50 pm

Het heeft dan blijkbaar toch iets te maken met die 64-bit. Officieel is Capture NX2 een 32-bit programma.

Laten we hopen dat Capture NX3 wel voor 64-bit geleverd kan worden.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”