boek over gebruik D90

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
Lydia

boek over gebruik D90

Bericht door Lydia » di mei 11 2010 10:48 pm

Ik heb sinds kort een D90 met 18-200 mm lens en ben een beginner. Ik zou graag een boek willen kopen die mij op eenvoudige wijze uitleg geeft over het gebruik en de instellingen. En ook diafragma/sluitertijden en belichting. Er zijn behoorlijk wat boeken op de markt dus dan is de keus vrij moeilijk.

Cookie1397
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: boek over gebruik D90

Bericht door Cookie1397 » di mei 11 2010 10:54 pm

Er is o.a deze: http://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresu ... tid=106867" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet Ed
Nikon Z Z & de maskers

Lydia

Bericht door Lydia » di mei 11 2010 11:04 pm

Hoi Ed,
Maar dat is nu juist het probleem. Welke van al deze boeken kan ik nu het best aanschaffen.

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ReneG » di mei 11 2010 11:21 pm

Ze zijn niet slecht, maar ik ben zelf geen fan van de easy computing boeken (iets teveel trucjes, iets te weinig achtergrond).

Toen ik zelf begon met fotograferen (D40 en daarna D90) heb ik in beginsel veel geleerd van dit boek: Bewuster en beter fotograferen met de Nikon D90 & D80 van Hans Frederiks:
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb meerdere boeken versleten, maar dit boek was vooral heel erg goed in het uitleggen van een aantal beginselen van fotografie in termen die ook door een leek worden begrepen... Niet dat alles hier tot op het laagste niveau werd uitgekauwd, maar na het lezen van dit boek begreep ik de andere boeken in ieder geval een stuk beter... :lol:

Andere tip (maar dat gaat vooral over het gebruik van de camera, dus techniek) zijn de boeken van Thom Hogan (http://www.bythom.com" onclick="window.open(this.href);return false;). Maar dan zou ik toch eerder eerst het bovengenoemde boek lezen...
Spul waarmee je foto's maakt...

Lydia

Bericht door Lydia » di mei 11 2010 11:34 pm

Hoi René,
Dat lijkt me dan inderdaad een goede optie. Ik lees in de review ook dezelfde opmerking als die van jou.
Heb net ook een beginnerscursus achter de rug, maar daar miste ik toch wel de uitleg van hoe mijn camera nu echt is in te stellen.

Tina

Bericht door Tina » wo mei 12 2010 5:19 am

Ik maak gebruik van hetzelfde boek van Hans Frederiks, waar nodig in combinatie met de handleiding!

rjb
Forumlid
Forumlid

Bericht door rjb » za mei 15 2010 5:34 pm

Hoi Lydia, ook ik bezit voor mijn D90 het handboek Nikon D90 & D80 van Hans Frederiks. Alles wordt net iets anders uitgelegd, dan in de handleiding van Nikon. Kan het aanraden. Heb het overigens bij Bboox gekocht, was net iets goedkoper. Wens je veel succes

Tony D
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Tony D » za mei 15 2010 7:38 pm

Ha Lydia,

Als Engelstalig geen probleem is, heb ik "Thom Hogan's Complete Guide to the D90" als pdf-bestand voor je. Zeer uitgebreid, met ook basiskennis over de techniek erachter.
Moet je even een PB sturen, dan kunnen we wat regelen.

Tony D
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie

Thik Hai
Forumlid
Forumlid

Bericht door Thik Hai » ma mei 17 2010 4:56 pm

Tina schreef:Ik maak gebruik van hetzelfde boek van Hans Frederiks, waar nodig in combinatie met de handleiding!
Dit boek samen met de handleiding is inderdaad een Ideaal duo!

Cor
Erger u niet, verwonder u slechts.

Enrico

Bericht door Enrico » di mei 18 2010 10:42 am

Ik heb het boek van Frederiks inmiddels ook besteld. Ik ben benieuwd.

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » zo mei 23 2010 8:26 am

de boeken van easy computing kan ik ook erg aanraden leer je veel van . Verder , mits je engels goed is de Magic Latern guides over de camera en Training dvd's van Magic latern en blue crane digital erg mooi en vol waardevolle info

NickL

Bericht door NickL » zo mei 23 2010 12:30 pm

Zelf ben ik ook net begonnen en heb het boek van easy computing ook.
Vind het een super boek, alles staat er duidelijk in.

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”