Wat doe ik fout met PictureProject

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
rem

Wat doe ik fout met PictureProject

Bericht door rem » wo mei 09 2007 7:25 am

Beste forumleden,
Ik gebruik PictureProject versie 1.7 om de beelden van mijn D80 naar de computer over te halen. Alleen...
Start het programma niet automatisch op, hoewel ik dat in het menu onder Extra -> Opties wel heb aangegeven, en
Selecteert het programma altijd alle beelden en niet de nieuwe beelden, hoewel ik dat wel heb aangeven (Menu Bestand -> PictureProject Transfer). Nu moet ik elke keer handmatig de nieuwe bestanden selecteren en dat is niet handig.

Ik snap niet wat ik fout doe. Enige herkenning of tips???
Heb forum afgezocht maar nog niks hierover gevonden...

Thanx!
groet,
Remko

smitsfotografie
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door smitsfotografie » wo mei 09 2007 3:31 pm

Komt van de Nikon service site, mogelijk heb je er wat aan, als je
tenminste Windows hebt, en alleen als je als de eerste keer goed hebt
ingesteld en de stuurprogramma's voor die camera al zijn geïnstalleerd.

-begin Quote-

Als de instelling voor automatisch afspelen nog steeds niet correct werkt,
adviseren wij het Microsoft-hulpprogramma Wizard Automatisch afspelen
uit te voeren. Dit programma is als gratis download verkrijgbaar in het
Microsoft Downloadcentrum. Met deze software worden computerapparaten
gescand om te zoeken naar foutieve instellingen voor Automatisch afspelen
en wordt geprobeerd eventuele problemen te verhelpen.

Een andere methode om de functie 'Automatisch afspelen' van Windows te
herstellen, is te klikken op de knop 'Start' en Uitvoeren te kiezen. Typ
"regsvr32 shimgvw.dll" (let op de spatie na "32") en klik op OK.

-einde Quote-

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » wo mei 09 2007 3:51 pm

Volgens mij is dat zijn vraag niet.
Begrijp ik goed dat je alleen de nieuwe bestanden wilt overspelen en de oude op je kaartje van je kamera wilt laten staan?

Dan moet PP dus weten wat oud en wat nieuw is.

Als je je vorige import gewijzigd hebt (foto's verwijderd, naamgeving anders etc etc) dan denk ik dat PP niet meer kan zien wat oud en wat nieuw is en dus alles als nieuw beschouwt en dus importeert.

Maar waarom wil je oude bestanden op je kaart laten staan?

hjanssen

Bericht door hjanssen » wo mei 09 2007 5:56 pm

Eigenlijk vind ik het gebruiken Picture Project de grootste fout als het gaat om het verplaatsen van foto van de kaart naar de computer.

Ik vind NikonView hiervoor veel gebruiksvriendelijker en begrijpelijker. Zet de foto's iedere keer in een aparte map, waarvan jezelf de plaats en naam bepaald bij de instellingen.

rem

Bericht door rem » do mei 10 2007 9:23 pm

Begrijp ik goed dat je alleen de nieuwe bestanden wilt overspelen en de oude op je kaartje van je kamera wilt laten staan?

Dan moet PP dus weten wat oud en wat nieuw is.

Als je je vorige import gewijzigd hebt (foto's verwijderd, naamgeving anders etc etc) dan denk ik dat PP niet meer kan zien wat oud en wat nieuw is en dus alles als nieuw beschouwt en dus importeert.
Dat klinkt logisch. Alleen... ben ik niet aan de bestanden geweest. Ik vraag me dan af waar PP die informatie opslaat.
Maar waarom wil je oude bestanden op je kaart laten staan?
Ik haal ze er wel een keer af. Maar ik denk dat of je kopieert of verplaatst niks moet uitmaken voor het goed onthouden door PP welke bestanden er al staan...

groet Remko

rem

Bericht door rem » do mei 10 2007 9:38 pm

Ik vind NikonView hiervoor veel gebruiksvriendelijker en begrijpelijker. Zet de foto's iedere keer in een aparte map, waarvan jezelf de plaats en naam bepaald bij de instellingen.
Volgens de Nikon site ondersteunt NV de nieuwste camera's niet. Dit is nogal een vage tekst, mij is niet duidelijk wat met 'ondersteunen' wordt bedoeld. Maar ik zou toch niet een verouderd programma moeten gaan gebruiken, PP moet het gewoon kunnen!

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”