EXTERNE HARDE SCHIJF

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
JOEB

fsg-3 400 gb

Bericht door JOEB » wo mei 09 2007 3:45 pm

Heb zelf de FSG-3 400 gb.
Dit is een mini-server. Je 'hangt' deze in het netwerk. Naast 400 mb opslag is het gelijk een webserver (voor FTP, HTTP, incl PHP, MySQL zelfs mailserver etc). Nu stelt dat PHP niet zoveel voor. De processer is eigenlijk te traag. Maar je hebt zo wel een gelijk een server waar je bijvoorbeeld je foto's met de hele wereld kunt delen. (Er vanuit gaande dat je ADSL hebt.)
Verder kun je dit apparaat weer als basis gebruiken om dmv S-ATA of USB weer extra schijven te koppelen (voor b.v. back-doeleinden of het verder vergroten van je opslag). Een aantal usb printers kunnen ook aan dit apparaat gekoppeld worden (en dus deelbaar met meerdere pc's)
Bovendien is het gelijk een switch (kun je meerdere pc's eenvoudig aan je adsl verbinding koppelen, incl hardwarematige firewall) en er is ook eentje die gelijk wifi aan boord heeft om draadloos te werken.
Meer info:
FREECOM FSG-3 400 GB
De 400 gb met wifi kent een adviesprijs van 499. Tja dat is qua opslag niet super goedkoop maar voor mensen die graag de foto's thuis op de server hebben staan hoeft nu niet de hele dag de pc meer aan! :wink:
gr
JOEB
Laatst gewijzigd door JOEB op wo mei 09 2007 4:55 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Brenzef » wo mei 09 2007 4:42 pm

idd JOEB, zo werk ik ook.
Network Attached Storage (NAS).
1,5Tbyte en je zorgen zijn (voorlopig) voorbij.

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » wo mei 09 2007 5:51 pm

Brenzef schreef:
remoss schreef:Ik zag laatst bij Mediamarkt een Seagate van 320GB voor €99. Vond dat wel een aardige prijs en Seagate maakt zeer betrouwbare schijven (in dit geval zit er een Baracuda type in).
Ik moet er zelf ook nog een halen 8)
Dat is echt een belachelijke prijs.
Ik heb een 500Gb maxtor in een kastje voor 125 euro.
(zonder fan)
De prijs per GB wordt uiteraard lager bij grotere schijven. Maar om het nou belachelijk te noemen. Hoger ja, dat wel.

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

prijsverschillen

Bericht door George Fennes » wo mei 09 2007 5:58 pm

Je moet niet vergeten dat er in externe harde schijven ook nog al heel wat verschillen zitten in mogelijkheden en aansluitingen die de prijs en het gebruiksgemak omhoog kunnen stuwen.

USB aansluitin of Firewire
Knop voor automatisch eback-up
Soms fungeerd de Externe harde schijf als een soort BUG en heb je verschillende USB poorte er op zitten enz.

Dus om een harde schijf te beoordelen heb je meer gegevens nodig dan alleen het aantal GB's

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

The-Boss
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: prijsverschillen

Bericht door The-Boss » wo mei 09 2007 8:33 pm

George Fennes schreef:Soms fungeerd de Externe harde schijf als een soort BUG Groetjes George :D
George, kan je van die BUG ook macro's maken... maar wat bedoel je daar mee. ( of bedoel je HUB, bijna hetzelfde)

Pierre 8)
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » wo mei 09 2007 9:05 pm

Ik heb me laten vertellen dat die van lacie de beste externe HDD's zijn, voor wat het waard is....

Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”