Tulpenvelden

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
certifiable

Tulpenvelden

Bericht door certifiable » za mei 15 2010 7:39 pm

Hoewel het doel was om foto's te maken op het strand, kon ik het niet weerstaan om even te stoppen bij de prachtige tulpenvelden hier.

Afbeelding

Tom
Forumlid
Forumlid

Re: Tulpenvelden

Bericht door Tom » za mei 15 2010 7:43 pm

Ook welkom. ;)

Ik vind de DOF een beetje krap. Saturatie is wat hoog, maar dat past prima bij zo'n soort foto.

certifiable

Bericht door certifiable » za mei 15 2010 7:55 pm

Merci, inderdaad nieuw!

DOF vond ik juist ook wel bij dit plaatje passen, vooral omdat de achtergrond dezelfde kleur heeft en de voorste wel mooi scherp was...

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JacTrum » za mei 15 2010 9:24 pm

Ik vind ook dat de voorste tulp zo mooi losgemaakt wordt van de achtergrond. Een prachtige tulp, prachtige kleur en prachtige foto.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

certifiable

Bericht door certifiable » zo mei 16 2010 9:14 am

Merci!

Daniël

Bericht door Daniël » zo mei 16 2010 12:37 pm

Inderdaad een mooie shot. Heel goed gedaan
Tom schreef:Ik vind de DOF een beetje krap. Saturatie is wat hoog, maar dat past prima bij zo'n soort foto.
Wat bedoel je hiermee? Saturatie heeft met rode bloedcellen te maken en met verzadigde oplossing.

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » zo mei 16 2010 1:18 pm

Daniël schreef:Inderdaad een mooie shot. Heel goed gedaan
Tom schreef:Ik vind de DOF een beetje krap. Saturatie is wat hoog, maar dat past prima bij zo'n soort foto.
Wat bedoel je hiermee? Saturatie heeft met rode bloedcellen te maken en met verzadigde oplossing.
Ja, ik had het inderdaad over rode bloedcellen. :roll:

Ik meen dat dit een fotoforum is, waarbij saturatie dus slaat op de kleur.

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JacTrum » zo mei 16 2010 1:36 pm

Wat een bloedeloze discussie :-)

Met saturatie wordt (kleur)verzadiging bedoeld. Tom bedoelde dus dat hij de kleurverzading wat hoog vond. Ik weet niet of die opgevoerd is (schuifje 'saturation') maar ik heb het vermoeden dat die tulpen 'van zichzelf' zo diep gekleurd zijn.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

certifiable

Bericht door certifiable » zo mei 16 2010 5:27 pm

Ik heb nog even de foto nagekeken in Aperture en hoewel ik normaal wel ben van de saturatie opvoeren is dat bij deze niet het geval, de velden zijn inderdaad erg mooi en diep gekleurd nog hier!

certifiable

Bericht door certifiable » zo mei 16 2010 5:29 pm

Hoewel ik deze zelf niet zo geslaagd vind... hier is de DOF veeeel te klein! maar eventjes om de kleuren te illustreren...
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”