Los zittend geluid bij de Nikkor 70-200 f2.8 VRII
Los zittend geluid bij de Nikkor 70-200 f2.8 VRII
Goede morgen.
Ik las pas geleden (weet niet meer waar) dat als je de lens los van de body in de hand had, er wel eens een los zittend geluid kon horen. Je kon dit verhelpen door de lens weer aan de body te zetten en een paar foto's te maken. het zou te maken kunen hebben met de VR. Nu lost dit mijn los zittendgeluid niet op als ik met de lens zachtjes hen en weer beweeg.
Iemand ervaring hier mee?
Kan dit een probleem geven als je hem vervoerd?
Dank alsvast.
Ik las pas geleden (weet niet meer waar) dat als je de lens los van de body in de hand had, er wel eens een los zittend geluid kon horen. Je kon dit verhelpen door de lens weer aan de body te zetten en een paar foto's te maken. het zou te maken kunen hebben met de VR. Nu lost dit mijn los zittendgeluid niet op als ik met de lens zachtjes hen en weer beweeg.
Iemand ervaring hier mee?
Kan dit een probleem geven als je hem vervoerd?
Dank alsvast.
Re: Los zittend geluid bij de Nikkor 70-200 f2.8 VRII
Waar jij op doelt is dat je de camera uitzet met werkende VR zodat de VR niet vergrendeld kan worden. Als ik mijn lens zachtjes heen en weer schud hoor ik een heel zacht geluidje. Volgens mij is dit normaal.
hoi,
is dat niet de diafragma palletje wat dan kan bewegen. als hij op de body zit wordt deze opengezet en staat er "spanning" op vanuit de body.
groeten jan-peter
is dat niet de diafragma palletje wat dan kan bewegen. als hij op de body zit wordt deze opengezet en staat er "spanning" op vanuit de body.
groeten jan-peter
coolpix 950
V1 met 6.7-13mm + 18.5mm 1.8 + 10-100mm
D40 + 18-70mm + 70-300mm vr + sb-600
D300 met MB-D10+ sigma 50-500 OS+ 10.5mm f2.8
V1 met 6.7-13mm + 18.5mm 1.8 + 10-100mm
D40 + 18-70mm + 70-300mm vr + sb-600
D300 met MB-D10+ sigma 50-500 OS+ 10.5mm f2.8
Mocht je de handleiding hebben... daar staat de verdere uitleg in...
Het heeft inderdaad te maken met het feit dat je de VR niet uitzet wanneer je de camera uitzet en dat deze dus inderdaad niet vergrendeld wordt...
Oplossing is dus simpel: camera aanzetten, VR uitzetten, camera uitzetten.
Dit wordt overigens ook aangeraden door Nikon volgens mij, hoewel ik nog geen nadelen heb ondervonden, maar goed... in theorie lost dit het dus voor je op.
Het heeft inderdaad te maken met het feit dat je de VR niet uitzet wanneer je de camera uitzet en dat deze dus inderdaad niet vergrendeld wordt...
Dit wordt overigens ook aangeraden door Nikon volgens mij, hoewel ik nog geen nadelen heb ondervonden, maar goed... in theorie lost dit het dus voor je op.
Precies, was exact wat als eerste in mijn hoofd naar boven kwam.certifiable schreef:Mocht je de handleiding hebben... daar staat de verdere uitleg in...
Dank voor jullie tips, maar alles had ik al geprobeerd. Alleen hoe of wat dan ook, het rammelt toch nog iets in de lens. Klink kunstof achtig en ik denk zelf dat het de vr is. Heb er geen last van maar beter een mogelijk probeem voor zijn als dat je op een punt komt dat je een bepaalde klus niet kan aannemen waar je de 70-200 voor nodig hebt.
Groet Pim
Groet Pim
neem anders even contact met NSP.
Hmm dat is wel jammer!
Nou zou het alsnog gewoon de VR kunnen zijn en dus niets bijzonders, maar ik zou er toch niet helemaal gerust op zijn maar dat ben ik... aan de andere kant, als ie niet onder garantie valt dan kan het een dure lens worden
(als je hem laat onderzoeken)
Nou zou het alsnog gewoon de VR kunnen zijn en dus niets bijzonders, maar ik zou er toch niet helemaal gerust op zijn maar dat ben ik... aan de andere kant, als ie niet onder garantie valt dan kan het een dure lens worden

De lens is net 2 weken oud, dus dan zal het zeker (als er iets fout aan is) onder de garantie vallen. Ik ga wel even bellen met deze mensen.certifiable schreef:Hmm dat is wel jammer!
Nou zou het alsnog gewoon de VR kunnen zijn en dus niets bijzonders, maar ik zou er toch niet helemaal gerust op zijn maar dat ben ik... aan de andere kant, als ie niet onder garantie valt dan kan het een dure lens worden(als je hem laat onderzoeken)
Dank

Ik heb ook even met de 70-200 vrII gerammeld.
Je hoort inderdaad een onderdeel geluid maken. Waarschijnlijk het VR systeem. Volgens mij niet iets om je zorgen over te maken. Bij normaal/intensief gebruik hoor ik niets en ben ook niet van plan om dit objectief als rammelaar te gebruiken

Je hoort inderdaad een onderdeel geluid maken. Waarschijnlijk het VR systeem. Volgens mij niet iets om je zorgen over te maken. Bij normaal/intensief gebruik hoor ik niets en ben ook niet van plan om dit objectief als rammelaar te gebruiken

Gisteren op aanraden van NSP de lens naar hun verstuurd. Vandaag hebben ze de lens getest en hij bleek 100% in orde te zijn. Als het mee zit dus morgen weer terug.
Al met al dus gerust gesteld en een dikke pluim voor Nikon en het NSP dat ze zo snel alles hebben behandeld.
Groeten Pim
Al met al dus gerust gesteld en een dikke pluim voor Nikon en het NSP dat ze zo snel alles hebben behandeld.
Groeten Pim