Eerste foto's NCN

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
dinger

Eerste foto's NCN

Bericht door dinger » zo mei 16 2010 1:40 pm

Dag allen, ik ben sinds begin april 'lid' van NCN maar nog weinig mee gedaan. Wel mijzelf nu geïntroduceerd op de site en nu een volgende stap met plaatsen van wat foto's. Het zijn foto's van flickr en Footo, deze zijn dus 200kb en ben benieuwd hoe deze overkomen? Daarbij heb ik gekozen om naar volgorde van de lenzen die ik heb aangeschaft wat te plaatsen.

Dus als eerste wat foto's met de standaard 18-55 mm:
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding

En op culturele zondag geleerd wat te spelen met overbelichting, dat zou ik zelf niet 123 voor gekozen hebben, maar wel apart effect:
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding

Natuurlijk ook de close-up uitgeprobeerd:
5.
Afbeelding

Vervolgens een Nikkon 85mm F1.8 kunnen overnemen. Wel even wennen handmatig scherpstellen, maar mooie lens:
6.
Afbeelding

Ik vond het ook wel lastig om mensen vast te gaan leggen, ik kom toch in hun privacy wereld...
Dus bij deze eerst gevraagd, vervolgens lang gewacht en op afstand wat geschoten.
7.
Afbeelding

Ik wil mijn foto's eigenlijk niet bewerken, muv bijsnijden, maar bij deze opname gekozen voor zwart/wit en wat korreliger gemaakt:
8.
Afbeelding

Wat mij ook bevalt aan de 85 mm zijn de scherpte en heldere kleuren. Deze foto was 1 van de eerste zonnige lentedagen. mensen liepen nog in donkere kleding, maar op de voorgrond was wat kleur te vinden:
9.
Afbeelding

Laatste aanschaf was een nikon 55-200 mm VR, ik zag net de scherpe foto's van jomar, dat is mij nog niet gelukt...
10.
Afbeelding

en de laatste (heb ik bijgesneden want door laag diafragma was onderkant niet scherp);
11.
Afbeelding

Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Ik ga zeker nog een keertje foto plaatsen voor met vraag tot wat scherpere opmerkingen om er van te leren.

Fijne zondag,
Dinger
Laatst gewijzigd door dinger op zo mei 16 2010 11:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

dinger

Re: Eerste foto's NCN

Bericht door dinger » zo mei 16 2010 1:43 pm

Foto's komen dus ook klein over :? , ga volgende foto's wat groter plaatsen.
Groet,
Dinger

Daniël

Bericht door Daniël » zo mei 16 2010 6:13 pm

het is inderdaad heel jammer dat ze zo klein zijn.
Maar het zijn wel mooie shot hoor voor zover ik het kan zien.

GdP

Bericht door GdP » zo mei 16 2010 6:18 pm

Mooie foto's! Jammer dat ze zo klein zijn. En ook zijn ze niet genummerd, wat voor wat commentaar op de foto's niet zo handig is.

dinger

Bericht door dinger » zo mei 16 2010 7:34 pm

Oké ik zal een volgende keer nummertjes erbij zetten...
En zorgen voor grotere foto's.

Groet,
dinger

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JacTrum » zo mei 16 2010 8:00 pm

Welkom Dinger. Je foto's zien er veelbelovend uit, maar inderdaad te klein om de kwaliteit te kunnen zien. Er is niets op tegen om ze over te plaatsen hoor!
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Patrick
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo mei 16 2010 8:50 pm

dinger schreef:Oké ik zal een volgende keer nummertjes erbij zetten...
En zorgen voor grotere foto's.
Nummeren kan je evengoed nog doen door het eerste bericht aan te passen. De rest is al gezegd... :wink:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

dinger

Bericht door dinger » zo mei 16 2010 11:19 pm

Nummertjes al toegevoegd. Hoe groot moeten de foto's zijn om 'toonbaar' te zijn? 400kb of groter?
Aan overplaatsen kom ik vanavond niet meer toe. Dat wordt van de week.

GdP

Bericht door GdP » zo mei 16 2010 11:42 pm

Het maximum is 1024 pix.

Patrick
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma mei 17 2010 1:15 am

dinger schreef:Nummertjes al toegevoegd. Hoe groot moeten de foto's zijn om 'toonbaar' te zijn? 400kb of groter?
Aan overplaatsen kom ik vanavond niet meer toe. Dat wordt van de week.
400kb Lijkt me wat ruim. Maar het gaat meer om het formaat. We hebben een maximum formaat van 1024 pixels breed/hoog op het forum. Sla de foto's met enige compressie op, maar controleer even of je niet teveel artefact ziet in je afbeeldingen. Het uiteindelijke formaat van het bestand hangt erg af van de afbeelding.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”