roofvogel

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
fatmax3m
Forumlid
Forumlid

roofvogel

Bericht door fatmax3m » zo mei 16 2010 8:10 pm

Eerste foto's die ik plaats (althans, probeer te plaatsen).
We waren gisteren bij een open dag van staatsbosbeheer. Onderdeel van de festiviteiten was een roofvogelshow. Leuk om te fotograferen. Ik weet één fotograaf met een teletoeter die deze foto niet heeft :-), en de oplettende kijker kan ook nog wel zien waar de vogel zou moeten zitten...
Afbeelding
1.

Een tweede foto van het beest:
Afbeelding
2.

Ik weet dat deze sectie er niet voor is, maar kritiek is welkom.
D750

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: roofvogel

Bericht door JacTrum » zo mei 16 2010 8:15 pm

Erg leuk Max, vooral die eerste foto natuurlijk. Daar valt nog wel wat aan te verbeteren. Tikkie donderder bijvoorbeeld
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

roes
Forumlid
Forumlid

Bericht door roes » zo mei 16 2010 8:36 pm

hallo Max,

leuke eerste foto's heb je geplaatst, vooral de eerste is echt apart :wink: :lol: :lol: .
Ik ben het wel met Jac eens qua belichting van de foto , maar dat kun je in de nabewerking nog wel even bijwerken :mryellow: .

groeten jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven

Daniël

Bericht door Daniël » ma mei 17 2010 8:06 am

Ik zou inderdaad iets aan foto 1 nog doen. Is een beetje saai zo. Meer zwarte tinten (niet teveel) en wat extra contrast erin.
Dan is die al wat beter.
En ja, die man zal balen zeg. Nog nooit een roofvogel zo dichtbij gehad en kan je het niet vast leggen :lol:
Maar ja, die roofvogel zal wel denken. Het is ook zwart. Dus zit wel goed zo.

fatmax3m
Forumlid
Forumlid

Bericht door fatmax3m » ma mei 17 2010 6:56 pm

Raar is dat. Ik heb de foto's via Picasa geupload. In Picasa kan ik de belichting niet aanpassen (lees, donkerder maken), dus ik denk, even met de bewerktool van fotogalerie. Blijkt dat de originele foto op mijn harde schijf al behoorlijk donkerder is. Blijkbaar geeft Picasa al een eigen bewerkinkje mee aan de foto, waar ie in dit geval niet mooier van wordt. In fotogalerie moet ik de foto dus té donker maken, om in Picasa een beter belichte foto te krijgen. Resultaat:

Afbeelding

Nog steeds niet zo mooi als die op de harde schijf. Is dit een bekend probleem of doe ik iets fout?
D750

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door JacTrum » ma mei 17 2010 7:02 pm

Nee, eerlijk gezegd niet. Ik bewerkt mijn foto's altijd voor ik ze op Picasa zet en heb nooit gemerkt dat Picasa er dan nog iets mee doet. Je foto is nu wel beter, maar de kleuren lijken wat te zijn 'ingezakt'. Alsof er een heel lichte grauwsluier overheen hangt.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”