[D3000] Aantal foto's in burst

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Plaats reactie
Niwla

[D3000] Aantal foto's in burst

Bericht door Niwla » zo mei 16 2010 10:17 pm

Mijn D3000 maakt in RAW 3 foto's achter elkaar in burst-mode. Dit vond ik niet raar, totdat ik gister de gloednieuwe D3000 van mijn broer in mijn handen had.

Die van hem schiet 6 foto's achter elkaar in burst en RAW. Ik heb net de handleiding er op na gekeken en daarin staat dat de D3000 in burst-mode en RAW 6 foto's achter elkaar moet kunnen schieten. Mijn geheugenkaartjes zijn niet te langzaam (extreme II en III) en ook heb ik met zijn kaartje in mijn camera foto's geschoten en ook toen kwam hij slechts tot 3. Beide camera's draaien op dezelfde firmware.

Burst is niet iets wat ik veel gebruik, maar het verschil knaagt wel aan mij :wink:

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen ?

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: [D3000] Aantal foto's in burst

Bericht door Léon Obers » zo mei 16 2010 10:28 pm

En, heb je de gebruiksaanwijzing erop nageslagen om te kijken of je andere waarden kunt instellen?
Meestal kun je bij persoonlijke instellingen verschillende waarden instellen.
Vriendelijke groet, Léon Obers

selcuk
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door selcuk » zo mei 16 2010 10:35 pm

Hebben jullie hetzelfde ISO instelling,beide camera's in Manual en dan op gelijke diafragma/sluitertijd setting.Beide zelfde lichtmeting.
En bovenal precies dezelfde beeldonderwerp gekozen?

Misschien staat bij jou ruisonderdrukking of/en D-light aan dat kan je vertraging verklaren.

Niwla

Bericht door Niwla » zo mei 16 2010 10:52 pm

Dank jullie wel voor jullie reactie. Om verschillen in instellingen te voorkomen hebben we met beide camera's onder andere in "auto zonder flits" dezelfde composities geschoten. Ik kan zo niet zeggen welke instellingen overruling zijn op de auto-instellingen maar active d-light staat bij mij vaak wel aan. Wellicht dat dit het verschil geeft. Ik zal morgen eens terug naar factory-default. Wellicht dat ik dan wel tot 6 kom ;-) Al was het alleen maar zodat ik weet wat het verschil veroorzaakt.

In ieder geval bedankt voor zover!

ReneG
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ReneG » zo mei 16 2010 10:55 pm

Volg het advies van Selcuk en zet Active D-lighting en ISO Noise Reduction (tijdelijk) uit. Volgens de handleiding van andere types kan dat een negatieve invloed hebben op de snelheid van de camera. Dat geldt dan mogelijk ook voor de D3000.
Spul waarmee je foto's maakt...

Niwla

Bericht door Niwla » ma mei 17 2010 11:11 am

ReneG schreef:Volg het advies van Selcuk en zet Active D-lighting en ISO Noise Reduction (tijdelijk) uit. Volgens de handleiding van andere types kan dat een negatieve invloed hebben op de snelheid van de camera. Dat geldt dan mogelijk ook voor de D3000.
Ik heb beide zojuist uitgezet, en nu kom ik inderdaad wel tot 6. Gelukkig ligt het niet aan mijn camera :D

Allemaal bedankt voor het meedenken!!!

selcuk
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door selcuk » ma mei 17 2010 12:40 pm

Geen dank! :mryellow:

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”