Dank PimT ... inderdaad jammer dat de EXIF informatie niet goed getoond wordt. Er zit wel 8.9k aan XMP informatie in

Als ik doorklink op de foto en in de regex.info/exif.cgi pagina kom, dan zie ik dus wel een heleboel informatie. Zie bijvoorbeeld:
http://regex.info/exif.cgi?dummy=on&url ... 3a18_b.jpg. Het zijn exports vanuit Lightroom en de foto's zijn geplaatst op mijn Flickr account.
De meest basale info van de foto's:
1) 4" @ f/11 & ISO 200 @ 16mm
2) 4" @ f/11 & ISO 200 @ 16mm
3) 4" @ f/11 & ISO 200 @ 16mm
4) 4" @ f/8 & ISO 200 @ 16mm
Het lijkt alsof ik heel lui ben geweest (op de laatste na allemaal zelfde sluitertijd, diafragma, ISO waarde en brandpunt afstand)

In werkelijkheid heb ik behoorlijk wat geëxperimenteerd met sluitertijd (die voornamelijk, soms tot 15") en diafragma (iets minder). ISO opschroeven had misschien een heel klein beetje beweging onscherpte (zowel in onderwerp als camera) kunnen verhinderen, maar het statief is redelijk robuust. V.w.b. de brandpunt afstand zat ik gewoon op het limiet
Iemand nog ideeën over de relatie tussen ISO en sluitertijd bij dit soort fotografie? Bij bewegende onderwerpen wil je de ISO vaak omhoog schroeven om het onderwerp te kunnen bevriezen ... hier heb ik juist behoorlijk 'glad' water willen creëren. Echter als je op sommige foto's kijkt zie je wel wat beweging onscherpte in bijvoorbeeld bladeren die door de wind heen en weer werden geblazen. Voor mijn gevoel kan een hele lange sluitertijd ook in een verhoging van de ruis resulteren? Dan kan wellicht (tot op bepaalde hoogte) een iets hogere ISO ingewisseld worden met een iets kortere sluitertijd zonder daarvoor extra ruis te creëren in de foto. Gedachten over deze hypothese?