Rhododendron bloem

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Daniël

Rhododendron bloem

Bericht door Daniël » zo mei 16 2010 9:07 pm

1.
Afbeelding

Zag deze en kwam er na het schieten achter dat er ook nog een zwarte mug/vlieg bij zat :lol:
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding

Jomar

Re: Rhododendron bloem

Bericht door Jomar » zo mei 16 2010 9:15 pm

knappe foto's daniel

Persoonlijk vind ik foto 1 het mooiste qua compo , heb er nog niet veel verstand van maar die spreekt mij het meeste aan
omdat bij de andere het onscherpe groene blad beneden zo afgekapt wordt,

misschien zeg ik nu iets onbenulligs , maar zo'n gevoel krijg ik,

Wel strakke close-ups zo!

strangeartefact
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door strangeartefact » zo mei 16 2010 9:53 pm

Vind de eerste ook mooiste, komt de pracht van deze bloem wat meer tot zijn recht. Toch echt van scherm afspringen doet ie niet,beetje meer pit geven met nabewerken eventueel?

Grts
Bijna leeg hier....

roes
Forumlid
Forumlid

Bericht door roes » zo mei 16 2010 9:58 pm

Hey Daniel,

je bent erg productief geweest dit weekend :roll: :lol: .
mooie serie weer :wink: . ik had bij foto 1 een hoger diafragma gekozen zoals bij de andere 2 , maar voor de rest een leuke presentatie met toetje een extra insect erbij 8) :lol: :lol: :mryellow:

groeten jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door JacTrum » zo mei 16 2010 11:53 pm

Daniel, je bent niet te stoppen man! :-) Ik heb vandaag in de tuin gezocht naar dit soort foto's (op uitdaging van Jos) maar kwam niet verder dan ongeveer deze foto's. Net niet echt scherp en net niet verschrikkelijk mooi. Maar misschien ben ik te kritisch... Ik bewonder je onstuitbare energie trouwens!!
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

GdP

Bericht door GdP » ma mei 17 2010 12:44 am

Bij dit soort foto’s moet je goed op je histogram letten Daniël.

Ik heb het even bekeken bij foto 1, en hier klipt het rode kanaal. Het is ook te zien op de foto in het rood van die bloem.

Daniël

Bericht door Daniël » ma mei 17 2010 6:04 am

Ik vond nummer 1 ook de beste. Gevolgd door nummer 2.

Ik heb ook zeer goed gekeken met schieten naar mijn histogram. Ook met bewerken. Alleen dat rood wat je zegt klopt, ik krijg het ook niet goed.
Wat moet ik dan doen om hem lekker te krijgen.

En Jac, ik kan wel tegen een stoot hoor. Dit was nog niet eens een zuchtje :lol:
En dank je, was immers heerlijk weer. Niet perfect maar dat ben ik ook niet :lol:

GdP

Bericht door GdP » ma mei 17 2010 8:51 am

Het probleem met zoveel rood in de foto is, dat als je kijkt naar het histogram van de drie kleuren samen, dat er dan geen sprake is van overbelichting. Hier moet je bij de opname vooral kijken naar het rode kanaal. Klipt deze niet meer, dan zie je vaak dat dan het gezamenlijke histogram aangeeft dat er twee tot drie stoppen is onderbelicht.

In de nabewerking kan je de boel weer rechttrekken m.b.v. het histogram e.d. Dit wordt een verhaal apart.

Daniël

Bericht door Daniël » ma mei 17 2010 9:26 am

Nu heb ik de RAW bewerkt. Krijg alleen dat rode dan niet weg. Ik kan wel de verzadiging weg halen. Maar dan wordt de foto weer minder.
Heb jij een voorstel hoe ik het dan beter krijg?

roes
Forumlid
Forumlid

Bericht door roes » ma mei 17 2010 10:23 am

Hey Daniel,

probeer eens met je rood curve de schuiven :wink: :mryellow: .
Heb je mijn screen shots nog :?: die is van SGB maar je kunt ook voor de aparte kleur kiezen in jou geval dus rood :roll: :wink: . succes ermee :mryellow: .

groeten jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven

Daniël

Bericht door Daniël » ma mei 17 2010 10:46 am

Ik zal is proberen.
Lukt het niet lekker dan zet ik de NEF wel even online

roes
Forumlid
Forumlid

Bericht door roes » ma mei 17 2010 10:52 am

oke dan , we wachten even af :mryellow:

groeten jos

Daniël

Bericht door Daniël » ma mei 17 2010 11:07 am

kan pas vanavond.

Jop
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jop » ma mei 17 2010 6:04 pm

Hoi Daniel,

Leuke foto's, zijn deze gemaakt in Park Clingendael? Ik vind de eerste foto de mooiste, mooi in bloei. Maar foto twee dat je de vlieg naar beneden ziet kijken is (blijkbaar toevallig) ook leuk. Misschien nog een mogelijkheid, misschien dat je met een crop nog iets meer nadruk op de vlieg kunt leggen.
| It all started with the Nikon D5000 18-55 |
|
www.jopsmeulders.nl |

Daviddvd

Bericht door Daviddvd » ma mei 17 2010 6:05 pm

Leuke foto's , maar ze komen bij mij absoluut niet scherp over, maar dat kan ook aan mij liggen :oops: :wink2:

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”