Hulp vraag
Hulp vraag
Hallo, ik heb een vraagje. Ben nog redelijk nieuw in de wereld van de fotografie en al helemaal een newby als het gaat over foto's bewerken. Nu zit ik met het volgende; ik heb met mijn NIKON D90 een foto gemaakt van de hond van mijn oom in Engeland. Ik zou deze foto graag willen laten afdrukken op canvas als kadootje voor zijn 80ste verjaardag maar een van de ogen van de hond is "groen". Ik heb op de 'simpele' manier (rode ogen correctie) geprobeerd dit te corrigeren maar adobe elements 7 (het programma wat ik heb gebruikt) ziet het niet als een rood oog schijnbaar. Zou iemand me aub hiermee kunnen helpen want ik wil natuurlijk een zo'n mooi mogelijk resultaat. Twijfel ook nog of ik de foto in zwart/wit of zoals tie is moet laten afdrukken. Heb hierbij een kleine versie van de foto in kwestie geplaatst, kan de grote versie toesturen indien gewenst. Alvast hartstikke bedankt!

Re: Hulp vraag
Effe vlot, met de retoucheerpenseel van CS4:

Op zich een fraaie foto waar je oom denk ik blij mee is, alleen is het jammer dat het wit op de snuit erg uitgebeten is. Hierdoor is geen structuur van de vacht meer zichtbaar.
Als er zulke grote contrasten zijn in de vacht van een hond, is het beter om te fotograferen als het bewolkt is.
Je hebt zo te zien al geflitst om het e.e.a op te heffen, maar het is niet helemaal gelukt.
Als de omstandigheden niet beter zijn, probeer dan de lichtmeting op het lichtste punt te nemen en de rest in te flitsen.
Ga je deze foto op canvas laten afdrukken, krijg je dus een behoorlijk stuk fel wit erop.
Maar goed die hond zit in Engeland neem ik aan en opnieuw nemen is niet zo eenvoudig.
Als je een grotere versie wil sturen, wil ik dat rechteroog wel bijwerken.
Stuur maar een PB, dan krijg je van mij een emailadres.
Heb je toevallig in NEF geschoten, dan graag de NEF.
Groet,
Irwan

Op zich een fraaie foto waar je oom denk ik blij mee is, alleen is het jammer dat het wit op de snuit erg uitgebeten is. Hierdoor is geen structuur van de vacht meer zichtbaar.
Als er zulke grote contrasten zijn in de vacht van een hond, is het beter om te fotograferen als het bewolkt is.
Je hebt zo te zien al geflitst om het e.e.a op te heffen, maar het is niet helemaal gelukt.
Als de omstandigheden niet beter zijn, probeer dan de lichtmeting op het lichtste punt te nemen en de rest in te flitsen.
Ga je deze foto op canvas laten afdrukken, krijg je dus een behoorlijk stuk fel wit erop.
Maar goed die hond zit in Engeland neem ik aan en opnieuw nemen is niet zo eenvoudig.
Als je een grotere versie wil sturen, wil ik dat rechteroog wel bijwerken.
Stuur maar een PB, dan krijg je van mij een emailadres.
Heb je toevallig in NEF geschoten, dan graag de NEF.
Groet,
Irwan
Hoi Irwan, hartstikke bedankt voor je reactie en de aangeboden hulp; ik ben er echt heel blij mee. De hond woont inderdaad in Engeland dus 'even overnieuw' doen is er niet bij. Deze foto is jammergenoeg ook gewoon een jpeg (weet nu inmiddels beter) ik neem per pb even contact met je op.
Je wil de foto graag op canvas laten afdrukken. Vaak worden de foto's opgespannen op een spieraam. Dus men laat het beeld op doek aan de zijkant doorlopen, zodat inlijsten niet meer nodig is. Hiervoor is wel aan alle zijden 2 cm beeld extra nodig. Je foto is behoorlijk krap uitgesneden, ik weet niet of het wel zo mooi is dat zijn oor er voor een deel niet opstaat. Houd daar dus rekening mee en vraag dit vooraf om teleurstelling te voorkomen.
Just my $0,02
ALE
Just my $0,02
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
- Corbr
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Je wil de foto graag op canvas laten afdrukken. Vaak worden de foto's opgespannen op een spieraam. Dus men laat het beeld op doek aan de zijkant doorlopen, zodat inlijsten niet meer nodig is. Hiervoor is wel aan alle zijden 2 cm beeld extra nodig. Je foto is behoorlijk krap uitgesneden, ik weet niet of het wel zo mooi is dat zijn oor er voor een deel niet opstaat. Houd daar dus rekening mee en vraag dit vooraf om teleurstelling te voorkomen.
Just my $0,02
Je kan het canvas aan alle zijden met 2 cm vergroten. En dan maar hopen dat de afdrukcentrale daar rekening mee houdt. Desnoods vul je die ruimte met zwart op.
gr
Cor
Goeie! Bedankt voor de tips ga het in iedergeval proberen met de 2 cm opvulling aan de kanten. Laat ik er voor de zekerheid anders nog een op posterformaat afdrukken die ik kan inlijsten mocht het mis gaan!