Hallo, leuk apen. Gezien de rubriek mijn opmerkingen:
4. vind ik de beste. Trekt de aandacht omdat aap wat aan het doen is. Handen en kop scherp. Aap er helemaal op, wel beetje krap gekaderd. Goede belichting, en in gezicht beter dan de andere foto's.
1. Slecht. Kop in schaduw wat het hoofdonderwerp is. Voorpoten onscherp en afgesneden. Hij zit wel stil dus je zou wel ruimte in sluitertijd/diafragma moeten hebben.
2. Scherpte goed op kop. Geen boeiende houding. Naar beneden gefotografeerd wat ik persoonlijk geen sterk beeld vind opleveren.
3. Door slecht moment van de dag worden de ogen zwarte gaten door schaduwwerking. Wel mooie houding en scherpte. Zichtbaar gedwongen te strak gecropped om de aap links eraf te snijden.
5. Goede compositie, probleem van midden op de dag fotograferen blijft.
Mijn belangrijkste opmerking is om vroeger of later op de dag te fotograferen. Apen, en het feit dat je kiest voor behoorlijke close-ups, vragen om goede belichting in de gezichten EN de ogen.
Uitgaande van foto 4. 1/400 f5.6. Met converter de volgende keer 1,5 stop verlies. Dat moet dan uit het diafragma komen, dus minder scherpte/diepte. Dat vereist echt zonlicht in het gezicht, denk ik. Als dat lukt krijg je wel de kleur van de ogen erop.
Ik hoop dat je wat aan mijn opmerkingen hebt en veel plezier met de volgende ronde