Nieuwe camera kopen, maar welke?

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Plaats reactie
raymondp

Nieuwe camera kopen, maar welke?

Bericht door raymondp » zo mei 16 2010 8:48 pm

Zoals jullie hebben kunnen lezen geeft mijn D100 soms wat zwarte foto's. Dus ik zit aan een andere camera te denken,
maar wat raden jullie mij dan aan?

Filmen ermee hoeft van mij niet.
Ikzelf zit te denken aan bv een D200 (wat mag die kosten 2e hands van laten we zeggen bijna niet gebruikt to gebruikt maar toch in een nette staat).
Wat ik ook nog kan doen is een andere D100 kopen of is de overstap naar een andere camera toch veel beter qua prijs en mogelijkheden?

gewoon peter

Re: Nieuwe camera kopen, maar welke?

Bericht door gewoon peter » zo mei 16 2010 10:00 pm

raymondp schreef:Zoals jullie hebben kunnen lezen geeft mijn D100 soms wat zwarte foto's. Dus ik zit aan een andere camera te denken,

Ikzelf zit te denken aan bv een D200 (wat mag die kosten 2e hands van laten we zeggen bijna niet gebruikt to gebruikt maar toch in een nette staat).
Wat ik ook nog kan doen is een andere D100 kopen of is de overstap naar een andere camera toch veel beter qua prijs en mogelijkheden?
Beste Raymond, het is preken voor eigen parochie, maar kijk eens in de rubriek "aangeboden". gr. peter

pbreev

Bericht door pbreev » ma mei 17 2010 11:00 pm

..
Laatst gewijzigd door pbreev op ma okt 04 2010 9:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » ma mei 17 2010 11:01 pm

Budget?

H.Keuning

Bericht door H.Keuning » za mei 22 2010 12:02 am

[quote][/quote]

Ik heb naast mijn D100 (laatst aangeschaft voor 120 euro) ook nog een pentax K10D en een sigma sd9 en een sigma sd 14
Voor iedere camera is iets te zeggen de vraag is wat wil je er mee doen en ligt de camera lekker in de hand (je hebt hem tenslotte vaak in de handen).
Lees reviews en probeer een keer de camera die je nu gaat kiezen uit probeer iemand te vinden die er 1 heeft en vraag of je een keer met de camera mag schieten. En de belangrijkste vraag is wat is je budget want het moet ook allemaal betaald worden

GdP

Bericht door GdP » za mei 22 2010 12:07 am

raymondp schreef:Zoals jullie hebben kunnen lezen geeft mijn D100 soms wat zwarte foto's. Dus ik zit aan een andere camera te denken,

Of misschien een D90? Ik heb me laten vertellen dat de D90 minder last heeft van ruis t.o.v. de D200.

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » za mei 22 2010 12:17 am

Een D200 is een geweldige camera. Zoals zo vaak zijn mensen vaak geneigd om goede camera's als "slecht" af te schilderen wanneer nieuwe versie ten tonele verschijnen. Tuurlijk zijn nieuwe camera's vaak beter maar met de D200 kun je werkelijk fantastische platen maken. Maar elke nieuwe generatie camera's heeft weer verbeterde eigenschappen. Zoals inderdaad een D90 die de D200 voorbij streeft v.w.b. hogere ISO's. Maar op andere vlakken doet de D200 nog steeds erg goede zaken en tegen een (2e hands) erg goede prijs.

Ik heb zelf een tijd geleden de sprong gemaakt van de D200 naar de D700 en er never spijt van gehad. Maar dat maakt de D200 natuurlijk niet slecht. Het valt of staat met de kwaliteiten van de diegene die de camera bediend. Nieuwere techniek geeft meer en andere mogelijkheden, maar juist de beperkingen van wat oudere techniek kunnen de juiste creativiteit naar boven brengen.

flitslicht

Bericht door flitslicht » za mei 22 2010 9:56 am

Ik heb je storing van de D100 gemist. Maar wat ik wel weet is dat het zwakke punt van de D100 de draaiknop is met A, S, M etc. Als paardemiddel zou je kunnen proberen die knop met contactspray te behandelen, een paar keer goed heen en weer te draaien en mocht alles dan weer werken er zo veel mogelijk van af te blijven.

H.Keuning

Bericht door H.Keuning » za mei 22 2010 1:55 pm

Ikheb even op marktplaats gecheked daar wordt voor de D200 tussen de 400 en 450 euro geboden. Dus om je vraag te beantwoorden denk ik dat je ongeveer op die prijs moet rekenen.

raymondp

Bericht door raymondp » vr mei 28 2010 5:08 pm

Allemaal bedankt voor jullie reacties. Mijn keuze is gevallen op de D200.
Weet iemand of de accu's uit de D100 ook in die van de D200 werken (en omgekeerd)?
Zou toch wel leuk zijn.

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”