Ik wil graag een 2e accu erbij voor de D5000. Origineel zijn ze iets van 60 euro en de neppers beduidend minder. Maar zijn ze net zo goed (maw gaan ze net zo lang mee?) en zijn de neppers schadelijk voor je camera ?
Ik heb al wat gezocht op het forum maar vond niet heel veel eigenlijk.
wie werpt hier wat licht op ?
accu origineel of nepper
- André
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: accu origineel of nepper
Dan zoek je niet goed, want er is veel over "neppers" geschreven op dit forum, wat als advies gelijk weer een groot nadeel is. Als je alles gelezen hebt zul je merken dat je, net als ook best wel redelijk veel andere onderwerpen, veel voorstanders, maar ook net zo veel tegenstanders hebt. Kortom, een gevoelskwestie. Ik heb zelf voor mijn D300 2 orginele en 2 "neppers" (Wel "merk" neppers) en ik gebruik ze kriskras zonder op te letten door elkaar en merk absoluut geen verschil.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Eens met Flippie17. Merk X werkt bij Jantje wel goed, bij Pietje niet. Ik zou een kloon alleen overwegen als er een behoorlijke kans op kwijtraken oid. is. Dan is het meer een weggooiartikel. Ik zou wel bij een gerenommeerde winkel kopen en gebruik maken van het gegeven dat deze zijn goede naam niet te grabbel wil gooien.
Verder verslijt ik weinig accu's zodat ik een Nikon heb bijgekocht.
Groet Hans.
Verder verslijt ik weinig accu's zodat ik een Nikon heb bijgekocht.
Groet Hans.
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ik heb overigens wel de indruk dat de meeste mensen die problemen met imitatie-accu's melden een Nikon Grip gebruiken... Ik heb een hele tijd geleden soortgelijke opmerkingen gelezen en een collega van me had het, maar alleen met de grip...
Spul waarmee je foto's maakt...
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 19&t=23462" onclick="window.open(this.href);return false;
Bovenstaand een topic dat over hetzelfde onderwerp gaat. Heb nu al een tijdje een Phottix) EN-EL3e accu, gekocht bij Arend-HO, voor mijn D90. Bevalt uitstekend.
Bovenstaand een topic dat over hetzelfde onderwerp gaat. Heb nu al een tijdje een Phottix) EN-EL3e accu, gekocht bij Arend-HO, voor mijn D90. Bevalt uitstekend.
- Ruud_388
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Kan je wel als advies meegeven de "nepper" even te testen voordat je hem koopt.
Ik heb er hier e(1)n van het merk Albinar, deze batterij heb ik altijd zonder problemen in mijn D80 gebruikt.
Vorige maand heb ik de overstap naar de D300s gemaakt en die lust de "nepper" niet, zowel direct in de camera als in de grip......... niks, nada, nothing.
Ik heb er hier e(1)n van het merk Albinar, deze batterij heb ik altijd zonder problemen in mijn D80 gebruikt.
Vorige maand heb ik de overstap naar de D300s gemaakt en die lust de "nepper" niet, zowel direct in de camera als in de grip......... niks, nada, nothing.
Gr,
Ruud
----------
Mooie Nikon, Manfrotto, Sirui en ThinkTank spullen
http://www.flickr.com/photos/12614588@N03/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ruud
----------
Mooie Nikon, Manfrotto, Sirui en ThinkTank spullen
http://www.flickr.com/photos/12614588@N03/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Heb nu een originele 5 jaar oude accu, zonder problemen, een 2 jaar oude nepper, nog wel bij me als reserve, maar na 100 opnamen is deze leeg. In een ouder clubblad eens een artikel geschreven met als conclusie: niet doen.
Ik heb Batterij NIKON EN-EL3 - 1600 mAh (http://www.mytrendyphone.nl/shop/nikon-accu-304c1.html" onclick="window.open(this.href);return false;) in mijn Nikon D100 en ben hiermee zeer tevreden. Weet niet of deze origineel of slechts compatibel is. Er staat NIKON in de naam zelf, dus is het waarschijnlijk origineel.