Ik ben sinds kort lid van het forum en verbaas mij een beetje over alle opmerkingen over foto's die niet scherp zijn. Als ik de foto's bekijken inzoom dan zie ik inderdaad wel dat foto's niet scherp zijn.de vraag die danbij me opkomt is wat doet iedereen met zijn foto's. Uitvergroten op A1 of zo. ikben hobby fotograaf en de foto's die ik schiet zijn ook niet allemaal haarscherp. Ik druk echter af op 10x 15 soms a4 en als ik een foto erg mooi vind wil ik me nog wel eens te buitengaan op een a3 vergroting. Op deze afdrukken merk ik niets van die onscherpte omdat de foto's niet groot genoeg afgedrukt worden.
Als ik foto's wil maken op billboard niveau dan zal ik prof. moeten gaan worden en hele andere apparatuur moeten gaan aanschaffen denk ik.
Het zal misschien komen door de leeftijd maar ik zie veel mooie foto's ook hier op het forum en dann gaat het mij om compositie en bellichting scherpte is iets wat je kunt tackelen als je veel geld wilt uitgeven aan dure lenzen in mijn opinie.
Graag hoor ik van jullie wat het nut is van al die scherpte zodat ikhet misschien ga snappen