Groetjes Wim.
Tot voor 12 jaar geleden zou ik mijn foto's van bloemen en planten aan mijn vader hebben laten zien. Meestal kwam er dan wel een naam - en vaak ook nog de latijnse - uit en een uitleg van herkomst, bloeiwijze, soort e.d. ... Helaas kan dat niet meer ... Zelf ook een kundig fotograaf (dia's) en kweker van cactussen en vetplanten. Maar ja, toen maakte ik alleen nog maar de standaard rits-rats-klik vakantiekiekjes (waar hij dus altijd commentaar op hadiWillem schreef:Je weet wel, je heb een hele middag door een bos gelopen en gekropen, en van alles gefotografeerd. Vervolgens kom je thuis en bekijk je de foto's. Van een groot deel heb je dan geen idee hoe het beestje, plantje, bloemetje heet. Ik zoek dan meestal met google en wikipedia met alle maal vage zoek termen, maar vaak vind ik niet wat ik zoek. Hoe doen jullie dat? je moet het beetje toch een naampje geven.
Groetjes Wim.
Die heb ik in een ver verleden bij biologieles gebruikt. Dat heet een Flora (niet moeilijk te onthouden trouwensJester schreef:Ik weet dat mijn vader een boek had waarmee je stap voor stap aan de hand van een blad of bloem kon bepalen van welke plant deze afkomstig was.