Groter zoombereik.

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
NickL

Re: Groter zoombereik.

Bericht door NickL » wo mei 26 2010 1:06 pm

Wat zou een goede alternatieve nikon lens zijn voor 70-300??
Als ik af moet gaan op de test foto's op internet ben ik niet zo onder de indruk van de 70-300, het schijnt ook dat die tussen de 200-300 niet meer zo scherp is?
Daar gaat het me toch wel om, aan wat voor prijsklasse en wat voor lens moet ik dan denken??

Germay
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Germay » wo mei 26 2010 3:44 pm

NickL schreef:Wat zou een goede alternatieve nikon lens zijn voor 70-300??
Als ik af moet gaan op de test foto's op internet ben ik niet zo onder de indruk van de 70-300, het schijnt ook dat die tussen de 200-300 niet meer zo scherp is?
Daar gaat het me toch wel om, aan wat voor prijsklasse en wat voor lens moet ik dan denken??
Eerlijk gezegt kan ik je niet volgen,eerst ben je in de wolken over de test van hans Braakhuis en ga je er voor,en nu twijfel je weer.Wat wil je nou,als je een andere prijsklasse prefereert en een nog beter alternatief voor objectief,dan kom je al gauw uit op de 70-200mm VR maar die heb je niet voor de prijs van de 70-300mm VR(349 Euro)Die kost 1959,50 Euro zie Kamera-express.maar dan heb je ook wat. :?: :twisted:
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.

NickL

Bericht door NickL » wo mei 26 2010 3:57 pm

Germay schreef:
NickL schreef:Wat zou een goede alternatieve nikon lens zijn voor 70-300??
Eerlijk gezegt kan ik je niet volgen,eerst ben je in de wolken over de test van hans Braakhuis en ga je er voor,en nu twijfel je weer.Wat wil je nou,als je een andere prijsklasse prefereert en een nog beter alternatief voor objectief,dan kom je al gauw uit op de 70-200mm VR maar die heb je niet voor de prijs van de 70-300mm VR(349 Euro)Die kost 1959,50 Euro zie Kamera-express.maar dan heb je ook wat. :?: :twisted:
Hans zei dat ik beter eens het objectief op mijn camera kon zetten en zelf kon kijken, daarna ben ik ook op internet rond gaan kijken naar foto's die gemaakt zijn met de 70-300. En als je ver zoomt schijnen de foto's niet meer zo scherp te zijn en een lichte blauwtint te hebben.
Ik probeer op dit forum ook uit te vinden wat ik wil. Neem aan dat ik hier gewoon vragen kan stellen??

Germay
Forumlid
Forumlid

Bericht door Germay » wo mei 26 2010 4:46 pm

Uiteraard staat vragen vrij,alleen kan ik je melden dat al mijn platen die met de 70-300mm zijn genomen bij mij zeer scherp overkomen.Ik ben zeer tevreden over dit objectief,ik zou zeggen ga naar de fotowinkel en test hem dan kom je er zelf achter in de praktijk.Met lezen op internet kan je nooit het objectief beoordelen als dat je hem zelf uittest.
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.

ppbogaard
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ppbogaard » wo mei 26 2010 4:49 pm

Nick, natuurlijk kan je gewoon vragen stellen daar is ook dit forum voor. :!: :)
Laat je niet gek maken :wink2:
Mijn advies, neem geen overhaaste beslissingen en ga niet gelijk voor een groot zoom-bereik.
Mijn visie is, je leert veel beter kijken en compositie's maken met je standaard objectief.
Als je toch meer zoombereik wilt, is misschien tweedehands een optie, zelf heb ik pas een 70-210mm gekocht waarmee ik prachtige scherpe beelden maak. (ook de prijs was scherp :lol: ).
En voor mijn gevoel, kom ik geen zoom-bereik te kort, maar dat is natuurlijk persoonlijk. :wink2:
Vriendelijke groet, Peter

NickL

Bericht door NickL » wo mei 26 2010 5:14 pm

Germay schreef:Uiteraard staat vragen vrij,alleen kan ik je melden dat al mijn platen die met de 70-300mm zijn genomen bij mij zeer scherp overkomen.Ik ben zeer tevreden over dit objectief,ik zou zeggen ga naar de fotowinkel en test hem dan kom je er zelf achter in de praktijk.Met lezen op internet kan je nooit het objectief beoordelen als dat je hem zelf uittest.
Beste Germay,

Ik zeg ook zeker niet dat het een slecht objectief is want dat weet ik helemaal niet.
Ben ook maar een beginner en ga uit op wat ik lees op internet, als je het een goede lens vind geloof ik dat.
Ik vraag ook advies en hoop zo tot een besluit te kunnen komen, hier op dit forum hoor ik alleen maar positieve dingen over de lens en heb gehoord dat de lelijke blauwtint waarschijnlijk gewoon aan de witbalans ligt. En ik vertrouw op wat jullie zeggen, en voor de duidelijkheid het is echt niet mijn bedoeling om spullen af te katten ik wil zelf juist heel graag leren.

NickL

Bericht door NickL » wo mei 26 2010 5:19 pm

ppbogaard schreef:Nick, natuurlijk kan je gewoon vragen stellen daar is ook dit forum voor. :!: :)
Laat je niet gek maken :wink2:
Mijn advies, neem geen overhaaste beslissingen en ga niet gelijk voor een groot zoom-bereik.
Mijn visie is, je leert veel beter kijken en compositie's maken met je standaard objectief.
Als je toch meer zoombereik wilt, is misschien tweedehands een optie, zelf heb ik pas een 70-210mm gekocht waarmee ik prachtige scherpe beelden maak. (ook de prijs was scherp :lol: ).
En voor mijn gevoel, kom ik geen zoom-bereik te kort, maar dat is natuurlijk persoonlijk. :wink2:
Bedankt voor je info, ik probeer nu ook met mijn 18-105 zo mooi mogelijke platen te schieten, maar dat is soms lastig als ik bijvoorbeeld in de dierentuin loop zou ik al snel een stuk verder in willen zoomen. Wil ook geen overhaaste beslissingen maken eerst goed uitzoeken, wil er geen spijt van krijgen. Maar zo te horen zou ik dat ook niet krijgen. Heb een tip van iemand gehad voor het maken van foto's deel je aantal mm door 10 en je hebt de afstand in meters vanaf hoever je iets kan fotograferen. Een hele goede tip, dit forum is echt top :D En kan ik niet beter gewoon voor de 70-300 gaan ipv de 70-210 omdat ik al een 18-105 heb?? Daar heb ik dan toch meer aan of zie ik het nu verkeerd??

ppbogaard
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ppbogaard » wo mei 26 2010 5:43 pm

Nee hoor Nick, je ziet niks verkeerd.
Het was alleen maar mijn advies, Als je voor jou gevoel te weinig zoom-bereik hebt, zoals bij het vastleggen van dieren, moet je een objectief kopen waarmee jij uit de voeten kan. :D
Vriendelijke groet, Peter

NickL

Bericht door NickL » wo mei 26 2010 5:49 pm

ppbogaard schreef:Nee hoor Nick, je ziet niks verkeerd.
Het was alleen maar mijn advies, Als je voor jou gevoel te weinig zoom-bereik hebt, zoals bij het vastleggen van dieren, moet je een objectief kopen waarmee jij uit de voeten kan. :D
Het gaat allemaal op gevoel merk ik ja, maar wil natuurlijk wel een goede lens hebben vandaar dat ik advies vraag :D
Toch bedankt voor je inbreng!

NickL

Bericht door NickL » zo mei 30 2010 10:12 pm

Inmiddels 70-300 besteld, a.s. zaterdag in huis.
Bedankt voor jullie hulp allemaal.
Als ik hem heb zal ik uiteraard zeggen wat ik ervan vind.

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » zo mei 30 2010 11:00 pm

Komt ie met de paardentram? :D

NickL

Bericht door NickL » ma mei 31 2010 12:29 am

Tom schreef:Komt ie met de paardentram? :D
Nee, mn oom haalt hem op en ga hem zaterdag bij hem halen.

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”