Gert Wagelaar schreef:Als ik eerlijk ben zijn de beelden niet goed belicht, te veel hoge lichten zonder detail en donkere partijen, ook zonder detail.
mmm interessant. Nu is het voor mij duidelijker wat mensen bedoelen met te veel hoog licht etc.
Klinkt misschien gek, maar ik had de vertaling in de zin van: "Geen Details" nog niet bedacht

.
Dit stukje commentaar is zeer waardevol voor me. Bedankt.
Gert Wagelaar schreef:Denk dat het moment van de dag een rol speelt, meer met het ochtend- of avondlicht fotograferen zou mijn advies zijn.
Ja. Het licht waar we ( ik en mijn oom ) in aan het schieten waren was scherp met harde
schaduwen inderdaad. We kregen honger en zijn toen zijn we naar huis gegaan.
Denk in vervolg maar eerst eten en dan verder gaan.
Doelt u misschien op meer schieten in de schaduw, en dan de flash meer werk laten doen
voor meer balans in de scene? Of misschien schaduw produceren met een paraplu?
Zou misschien wel het beste zijn in combinatie met off-camera flash, dan kan ik in de
schaduw precies bepalen hoe ik m'n lichtbundel wil hebben.
Gert Wagelaar schreef:De macro's zijn geen macro's, maar dichtbij fotografie, het onderwerp is misschien niet dicht genoeg benaderd, zodat de omgeving nog te veel kan storen in de achtergrond.
Niemand heeft het woord "Macro" ( ook ik niet ) in dit topic in zijn mond genomen.
Maar toch bedankt voor de definitie ervan.
Gert Wagelaar schreef:De composities zijn te direct, te veel centraal in beeld, probeer je onderwerp eens uit het midden te halen.
De composities zijn zoals ze zijn omdat ik vond en vind dat mijn onderwerp zo het beste tot
zijn recht komt. Ik ben bekend met de compositie regeltjes en zoals ik ze nu gecropped
heb, vind ik dat ze moeten zijn. Ik respecteer uw commentaar, maar deze composities blijven
zoals ze zijn.
Bij foto 7 bijvoorbeeld heb ik de horizon bijvoorbeeld in het midden omdat het zo in balans is.
Waterhorizon naar beneden--: Te veel graftakken, en geen spiegeling die ik wilde
Waterhorizon naar boven-----: Te veel doelloos water met te weinig graftakken.
Als ik een statief had, had ik de waterhorizon wat laten zakken en dan HDR techniek
toegepast om zo de lucht meer details te geven en alles eruit te persen wat erin zat.
Nu moest ik het echter uit de hand doen.