roes schreef:
Wat sprak je toen niet aan in de series van de verschillende tuinen

Ik kan me jou commentaar niet meer herinneren eigenlijk

of had je geen geplaatst dat kan natuurlijk ook als het je niet aansprak

Hoi Jos,
Ik heb inderdaad toen geen opmerkingen geplaatst. Ik besef me heel goed dat het voor iedereen verschillend is wat hij/zij mooi vind en dat is ook zo voor mij. Ik denk dan vaak: wie ben ik om opmerkingen te plaatsen als 'ik heb er niets mee' of 'ik vind het niet mooi' of iets dergelijks. Daarnaast wil ik graag positief reageren (het valt me op dat hier op het forum de laatste tijd zoveel negativiteit is

) of inhoudelijk iets kunnen zeggen. Ik ben zelf pas een jaar aan het fotograferen, dus ben erg zuinig op het geven van kritiek en adviezen, omdat ik sommige dingen gewoon nog niet weet (ik zie het dan wel, maar vertalen naar de technische termen vergt nog wat meer tijd en begrip).
Nu klinkt dit dan weer alsof ik je foto's niet mooi vond, wat niet het geval was. Ik kijk altijd met veel plezier naar je foto's en leer daar ook weer van
Ik heb even teruggekeken naar de series en zal je hier kort proberen uit te leggen wat ik dacht (en denk) bij je foto's. Bijvoorbeeld de oude beelden, dat is echt persoonlijk, ik hou niet zo van die beelden en daarom spraken die foto's mij niet zo aan. Het strakke lijnenspel vond ik weer erg gaaf om te zien, alleen een beetje veel van hetzelfde. Het restaurant vond ik inspirerend om te zien hoe je naar details kan kijken, maar het restaurant zelf vond ik niet zo mooi. Maar de vergelijking die ik bedoelde was vooral de lente die je nu in je serie 'Mondo Verde 2' ziet waardoor de foto's meer spreken en kleur hebben. Ik houd daarvan en in eerdere foto's waren het vooral groene beplanting met beelden/bestrating. Dat zijn de seizoenen dus eigenlijk moet ik niet zeuren
Zo, ik hoop dat dit een antwoord is waar je iets aan hebt. Nogmaals, ik vond je foto's niet slecht, maar voelde me niet in de positie om hier iets op te zeggen aangezien ik het zelf niet beter zou kunnen doen! En zoals jij en Daniel al eens bespraken in een topic, lijkt mij ook leuk om eens in een dergelijke tuin af te spreken om van elkaar te leren
Groeten, Jop