Kan iemand mij vertellen hoe ik kan zien dat de sluitertijd op mijn D90 is ingesteld op bijv 1/60e sec, of op 2 sec of 1/4000 op mijn lcd schem
Ik zie een apostrof of een rondje, maar niet 1/250 of 1/4000 of 8 sec, maw ik kan het onderscheid niet maken en ik vind dit niet terug in de gebruiksaanwijzing
Alvast bedankt
Met vriendelijke groet,
Marcel
symbolen sluitertijd D90
-
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: symbolen sluitertijd D90
4000 = 1/4000e en 30" is 30 seconden.
groeten Henk.
Foto Melenhorst.net
Foto Melenhorst.net
Dank voor de snelle reactie Henk. Kon je dit uit het boek halen of heb je dit ergens anders gevonden
Met vriendelijke groet,
Marcel
Met vriendelijke groet,
Marcel
-
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Welke HenkMarcel66 schreef:Dank voor de snelle reactie Henk. Kon je dit uit het boek halen of heb je dit ergens anders gevonden
Met vriendelijke groet,
Marcel

Op pagina 81 staat hoe je je sluitertijd kunt wijzigen en bij punt 2 staat dat deze liggen tussen 1/4000 en 30 seconden. Zet, zoals de andere Henk al aangaf, de keuzeknop maar op stand S en begin gewoon te draaien. Je ziet dan vanzelf alle waardes langskomen. Ik weet niet of er ergens in het boek te vinden is dat het " teken staat voor seconden (ik denk dat daardoor ook jouw vraag is ontstaan), maar dat concludeer je dan vanzelf al snel uit de minimale en maximale waarde. Op pagina 83 staan deze waardes nogmaals vermeld en op pagina 85 wordt tot slot uitgelegd hoe je in de bulb stand ook opnamen langer dan 30 seconden kunt maken.
groeten Henk.
Foto Melenhorst.net
Foto Melenhorst.net
Druk op het info knopje naast je lcd scherm en je ziet bovenaan de sluitersnelheid en diafragma staan. Als je an een v/d instelwieltjes draait zie je de waarden veranderen. En de seconden worden als " aangegeven.
gr. Ruud
D610/D90/, glas en de Macbook R.
D610/D90/, glas en de Macbook R.