Stilleven geinspireerd op de schilders uit de gouden eeuw

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Maissan
Forumlid
Forumlid

Stilleven geinspireerd op de schilders uit de gouden eeuw

Bericht door Maissan » za mei 29 2010 7:32 pm

Ik ben bezig voor school met een Stilleven geinspireerd op de schilders uit de gouden eeuw.
Deze foto is een opzetje, en moet nog veel aan gedaan worden.
Wat vinden jullie van de foto ga ik volgens jullie in de juiste richting? het licht is dat genoeg gouden eeuw of moet er meer schaduw bij komen?
Zie zelf al dat die niet helemaal goed scherp is zo zijn er nog wel wat dingen maar ik zou graag wat advies willen.

Bedankt alvast :up
Afbeelding
D800, D300, nikon 24-70, tokina 11-16, nikon 70-300,sb-900 en 35mm 1.8

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Stilleven geinspireerd op de schilders uit de gouden eeu

Bericht door JacTrum » zo mei 30 2010 12:04 am

Je zegt zelf al iets over de scherpte. Ik vind de scherptediepte niet groot genoeg, dus een iets kleiner diafragma. Verder moet je proberen het etiket goed leesbaar in beeld te krijgen, zonder glans. Maar als eerste poging helemaal niet slecht!
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » zo mei 30 2010 2:47 am

Maissan schreef: Wat vinden jullie van de foto ga ik volgens jullie in de juiste richting? het licht is dat genoeg gouden eeuw of moet er meer schaduw bij komen?
Zowel de compositie met attributen als het licht moet alle twee nog bijzonder veel aan gedaan worden.
Ik vind het eerlijk gezegd nog nergens op lijken. Kijk eens in een draad naar foto's van Noortje / Mieke, die heeft zich ook al eens met dit idee bezig gehouden, met een resultaat wat aanzienlijk beter in de buurt komt van de oude meesters.
Zie: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 61#p332961" onclick="window.open(this.href);return false; en de berichten verder naar onderen.
Jammer dat andere foto's in draadjes van haar inmiddels niet meer op Flickr staan.
Vriendelijke groet, Léon Obers

ArjanL
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ArjanL » zo mei 30 2010 11:12 am

Google eens op 'clair obscure'
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”