Zeer gewaardeerde forumleden
Na 8 jaar onderwater fotografie heb ik nu ook na lang wikken en wegen een bovenwater camera gekocht.De D5000 , waarom ? mijn vrouw en kids moeten simpel een plaatje kunnen schieten ( met die groene aanduiding op wiel !) en ik kan mij helemaal uitleven binnen de psam standen.
Tot nu toe een woord , SUPER , helemaal naar mijn zin. Voorheen jaren een minolta 5000 gehad , maar wat een vooruitgang.
Nu heb ik in het D5000 boek van Dre gelezen dat de accu capaciteit in het setup menu af te lezen moet zijn in procenten ! maarrr , ondergetekende kan het in zijn menu niet vinden. Heb ik een mankement of kan ik niet zoeken ?
Ook wil ik nog de 70-300VR en de SB600 aanschaffen , misschien nog ideeen of verbeteringen ?
Leuk forum hier trouwens.
Henk
Voorstellen en vraag over accucap. weergave.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Voorstellen en vraag over accucap. weergave.
Wellicht dat laatste.RedHenk schreef: Nu heb ik in het D5000 boek van Dre gelezen dat de accu capaciteit in het setup menu af te lezen moet zijn in procenten ! maarrr , ondergetekende kan het in zijn menu niet vinden. Heb ik een mankement of kan ik niet zoeken ?
Zie handleiding blz. 8 - nummer 28. Iets meer info op bz. 28
Download een gebruiksaanwijzing in PDF-formaat bij Nikon Support, en je kunt het allemaal makkelijker opzoeken met een zoekfunctie.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Jop
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
@ Léon: met alle respect, maar TS vraagt naar "... accu capaciteit in procenten ...". Ik kan op zowel pagina 8 als 28 niets vinden over een percentage.Léon Obers schreef: Zie handleiding blz. 8 - nummer 28. Iets meer info op bz. 28
@ Henk: ik heb zelf ook een D5000 maar kan op geen enkele manier een percentage voor de accu capaciteit naar voren toveren. Dit is voor zover ik weet op een D5000 alleen te zien zoals Léon aangeeft in de handleiding. Ik dacht dat het op andere camera's wel beschikbaar is (ik meen dit op de D80 eens tegen te zijn gekomen), maar wellicht dat anderen dit weten?
- gijsmondria
- Forumlid
Van de accu capaciteit weet ik niets, maar de 70-300 vr is een goede keuze en de SB 600 is ook niets mis mee.
Veel fotoplezier,
groetjes Gijs
Veel fotoplezier,
groetjes Gijs
Nikon D90
Nikon 80-200 f2.8 - Tamron 17-50 2.8 - Kenko pro 2x
Nikon 80-200 f2.8 - Tamron 17-50 2.8 - Kenko pro 2x
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Alle streepjes vol is 100%, 2 streepjes bij benadering 66%, 1 streepje bij benadering 33%. Het klopt echt vrij aardig met de aantallen foto's die je schiet.Jop schreef: @ Léon: met alle respect, maar TS vraagt naar "... accu capaciteit in procenten ...". Ik kan op zowel pagina 8 als 28 niets vinden over een percentage.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Jop
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Dat klopt en ik moet zeggen dat ik een andere manier van weergave zelf nog nooit nodig heb gehadLéon Obers schreef: Alle streepjes vol is 100%, 2 streepjes bij benadering 66%, 1 streepje bij benadering 33%. Het klopt echt vrij aardig met de aantallen foto's die je schiet.
Bedankt voor jullie warme reacties.
Deze wijsheid omtrent de capaciteit las ik dus in het boek van Dré de Man , Nikon D5000 !
Heel interresant boek met veel tips omtrent de D5000 , alleen heeft hij het mis als het gaat om die capaciteit die af te lezen zou zijn in het set up menu.
Leon : Bedankt voor je reactie , maar die fase ben ik reeds een paar jaar voorbij dat ik dat aanduidingkje niet gevonden zou hebben
Verder ieder bedankt voor de reactie en veel foto plezier.
Ik laat de bevindingen met lens en flits nog weten !
Henk
Deze wijsheid omtrent de capaciteit las ik dus in het boek van Dré de Man , Nikon D5000 !
Heel interresant boek met veel tips omtrent de D5000 , alleen heeft hij het mis als het gaat om die capaciteit die af te lezen zou zijn in het set up menu.
Leon : Bedankt voor je reactie , maar die fase ben ik reeds een paar jaar voorbij dat ik dat aanduidingkje niet gevonden zou hebben

Verder ieder bedankt voor de reactie en veel foto plezier.
Ik laat de bevindingen met lens en flits nog weten !
Henk