Spoedklusje

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Tukkerbird

Spoedklusje

Bericht door Tukkerbird » ma mei 31 2010 5:27 pm

Hallo,

Ik moet vanavond wat foto,s maken{spoedklusje} in een feesttent, nu heb ik geen ervaring met dit soort fotografie.
Nu is mijn vraag welke lens ik het beste kan gebruiken,ik beschik helaas niet over een lens die geschikt is voor dit soort werk. Ik moet het doen met een sigma 105 macro of een sigma DC 18-50, welke van deze twee is het beste te gebruiken :roll: Zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten met bijvoorbeeld de instellingen van de camera{D300} zoals witbalans?
Ik weet dat het kort dag is maar elke tip is welkom.

Gr.Martin

Rick S.

Re: Spoedklusje

Bericht door Rick S. » ma mei 31 2010 5:29 pm

Neem aan dat je wat groothoek nodig hebt (dus die 18-50), ISO opkrikken naar minstens 800 en volgens mij heeft de D300 bij 1600 pas een beetje ruis dus zou daar iets onder zitten. Gewoon je lichtmeter gebruiken en zodoende je ISO opkrikken tot de gewenste sluitertijd die je nog trillingsvrij uit de hand kan fotograferen. Heb je een externe flitser?
Ik zou in RAW fotograferen en de WB lekker op auto laten staan tenzij je veel gaat flitsen.

Tukkerbird

Re: Spoedklusje

Bericht door Tukkerbird » ma mei 31 2010 6:14 pm

Bedankt Rick,

Ik moet het met de flitse van de D300 doen,in Raw fotograferen heb ik nog nooit gedaan :huh:
De 18-50 is inderdaad voor breedbeeld,zelf gebruik ik hem voor landschapfoto,s. zal deze gaan gebruiken en kijken wat er van komt.

Gr.Martin

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”