Futen serie

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Grojan
Forumlid
Forumlid

Futen serie

Bericht door Grojan » do mei 10 2007 8:45 pm

Ben al een tijdje bezig met een serie over futen , hier al vast wat resultaten .
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding

Ik worstel er nog een beetje mee om er een serie van te maken die wat kleur en sfeer betreft goed bij elkaar past.
Dit futen nest is van af de andere kant van de vaart gefotografeerd afstand +/- 15 meter ,gebruikte lens 300MM 2.8 + TC 2x zoals wel te zien is op de foto’s trekken de vogels zich weinig aan van de fotograaf.
Als de eieren uit zijn gekomen kost het een hoop moeite om de vogels weer te vinden en heb daar door de jongen nog niet echt bij lekker licht kunnen fotograferen, het is overigens een prachtig gezicht om te zien hoe de ouder vogels samen het nest bouwen en de jongen verzorgen.

Groeten Jan
Laatst gewijzigd door Grojan op do mei 10 2007 9:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » do mei 10 2007 8:51 pm

Jan, Nummer ze even dat praat wat makkelijker.

Ik vind de foto's erg mooi, met name nummer 1 en nummer 6. Wel vind ik ze iets te donker, met name bij 2,3 en 4 moet je goed kijken wat er gebeurd.

1 springt er voor mij bovenuit. Top!!
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

reneo57
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door reneo57 » do mei 10 2007 8:52 pm

De fuut is ook mijn favoriet maar nog geen goede plaat kunnen maken ze zijn erg schuw.Ik vind jou foto's daarom een succes, knap gemaakt en mooie scherpe opnamen.
(ik ga voor foto 6 prachtig)
http://www.geaflecht.nl/geafl/archief/a ... futen.html
Laatst gewijzigd door reneo57 op do mei 10 2007 9:08 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Paul Demo

Bericht door Paul Demo » do mei 10 2007 9:01 pm

Inderdaad echt mooie foto's. Heb laatst met grote moeite wat foto's kunnen krijgen van ze. JE hebt het dus beter gedaan. Superrrrrrrrrrrrr.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » do mei 10 2007 9:04 pm

Prachtig, wist niet dat futen zulke mooie vogels zijn.

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Grojan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Grojan » do mei 10 2007 9:10 pm

Goed idee A90 , bij deze genummerd , heb belicht op het wit van de fuut zodat dit niet uitgebleekt is, valt nog niet altijd mee overigens,de meeste foto’s zijn gemaakt bij zonsondergang of iets er na daarom en vanwege het lichtmeten op het wit van de fuut kunnen ze wat donker over komen ,wat ik zelf overigens wel sfeervol vind.
Ben wel benieuwd wat anderen hier van vinden .

Groeten Jan.

reneo57
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door reneo57 » do mei 10 2007 9:16 pm

Grojan schreef:Goed idee A90 , bij deze genummerd , heb belicht op het wit van de fuut zodat dit niet uitgebleekt is, valt nog niet altijd mee overigens,de meeste foto’s zijn gemaakt bij zonsondergang of iets er na daarom en vanwege het lichtmeten op het wit van de fuut kunnen ze wat donker over komen ,wat ik zelf overigens wel sfeervol vind.

Groeten Jan.
Misschien sommige iets te donker maar ik vindt dat hier bij deze foto’s erg mooi.

GdP

Bericht door GdP » do mei 10 2007 9:41 pm

Grojan schreef:Goed idee A90 , bij deze genummerd , heb belicht op het wit van de fuut zodat dit niet uitgebleekt is, valt nog niet altijd mee overigens,de meeste foto’s zijn gemaakt bij zonsondergang of iets er na daarom en vanwege het lichtmeten op het wit van de fuut kunnen ze wat donker over komen ,wat ik zelf overigens wel sfeervol vind.

Groeten Jan.
Jan het zijn prachtige foto's. Een beetje donker? Voor mij niet hoor. Het geeft gewoon een heel aparte sfeer aan de foto. Erg mooi.
Gerrit

MEMENTO

Bericht door MEMENTO » do mei 10 2007 9:45 pm

Top. 4 en 6 krijgen van mij de voorkeur. Vooral het verhaal dat nr 4 vertelt: beschermend, trots.

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » do mei 10 2007 9:48 pm

Qua onderwerp goede opnamen, ik mis alleen bij alle platen wat scherpte en ze zijn allemaal wat donker. Ik heb er D-lightning over heen gegooid met minimale kleuraanpassing en USM. Ze zijn daardoor stukken beter.
Stuur me een email en ik stuur je de platen terug. Helaas is de ruimte op mijn website vol, anders had ik ze kunnen posten. Ben trouwens benieuwd naar de exif gegevens.

Garoeten Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”