Oplopende prijs d700
Oplopende prijs d700
Hoi,
Ik zie bij KE een flink opgelopen prijs van de D700, komt dit door de slechte beschikbaarheid of is dit een effect van de crisis danwel de euro/dollar/yen verschillen.
Ben juist klaar met m'n spaarpot vullen en dan dit! Is dit een tijdelijk effect of gewoon pech?
Ik zie bij KE een flink opgelopen prijs van de D700, komt dit door de slechte beschikbaarheid of is dit een effect van de crisis danwel de euro/dollar/yen verschillen.
Ben juist klaar met m'n spaarpot vullen en dan dit! Is dit een tijdelijk effect of gewoon pech?
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Oplopende prijs d700
Dat is koffiedik kijken, om daar uitspraken over te doen. Tegen de tijd dat de D700 vervangen gaat worden, zal de prijs beslist wel weer zakken.dapp&co schreef:Is dit een tijdelijk effect of gewoon pech?
Vriendelijke groet, Léon Obers
idem met de nikkor 70-300 VR. Bij Foka ca 40 euro duurder dan enkele weken terug.
Net nu ik er een wilde aanschaffen.
Nu heb ik er een gekocht bij een forumlid, dus toch blij. :mrgreen:
Net nu ik er een wilde aanschaffen.

Nu heb ik er een gekocht bij een forumlid, dus toch blij. :mrgreen:
Breda.......here we come(back)
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Komt ongetwijfeld door de lage Euro-koers.
Gaat wel erg hard nu,zie hem bij KE voor 1999 staan.de rest zal wel volgen.
zag de d700 nog net onder de 18, een aantal weken geleden.
zag de d700 nog net onder de 18, een aantal weken geleden.
eens !Skippy schreef:Komt ongetwijfeld door de lage Euro-koers.
Arend
Niet alleen de euro. Verleden jaar gingen de prijzen in mei ook omhoog. Heeft te maken met het vakantiegeld, daardoor is er tijdelijk wat meer te besteden en daar spelen de winkels op in. Na de vakantie periode gaat het weer naar beneden.
- ReneG
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Yep mijn D300s was ook 30 euro duurder dan de week ervoor toen ik hem kocht.
Spul waarmee je foto's maakt...
- yo-1
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
D700: Momenteel 1799 Euro bij Saturn: zie http://www.saturn.nl/aanbiedingen/store ... index.php3" onclick="window.open(this.href);return false;
Johan
Johan
Nikon: D4, 14-24 F2.8, 24-70 F2.8, 24-120 F4, 70-200 F2.8 VRII, 300 F2.8 VRII, SB-900, SB-700, TC-14 II
- iefie
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
wat dacht je van de SB400. gekocht voor 89 nu is hij bij KE 129.
Battery grip gekocht voor 64 euro bij KE nu is hij rond de 120...
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
Zo zie je maar dat het toch voor het overgrote deel te maken heeft met het seizoen en niet met de huppelende koers van de euro. Gezien het bovenstaande hebben we het over bijna een verdubbeling van. Zo wankel is de euro niet t.o.v. andere valuta.iefie schreef:wat dacht je van de SB400. gekocht voor 89 nu is hij bij KE 129.
Als de euro nog verder duikt dan betreft dit alle euro landen. Op zich is dit een behoorlijke markt voor Japan waar ze niet 123 aan voorbij gaan. Dit markt aandeel zullen ze echt niet alleen maar afhankelijk maken van de yen. Kijk naar de auto industrie, daar zie je behoorlijke prijsdalingen. Nikon, Canon enz., zullen het voor het overgrote deel moeten hebben van het Henry Ford principe. Van alleen maar d3 en d3x en s zullen ze snel de curator op bezoek krijgen.
Niet anders is het met de prijsvechters. Vandaar dat ze extra moeten scoren in de maanden dat de consument wat extra te besteden heeft.
En waarom is de D90, de camera bij uitstek voor de vakantieganger die op DSLR-tour wil gaan, dan niet in prijs gestegen (kijkend naar de pricewatch)?
Overigens is de D700, volgens de pricewatch, ook nog voor 1799 te bestellen... SB-400 voor 99, etc.
KE is niet de enige winkel en bijna nooit de állergoedkoopste.
Overigens is de D700, volgens de pricewatch, ook nog voor 1799 te bestellen... SB-400 voor 99, etc.
KE is niet de enige winkel en bijna nooit de állergoedkoopste.
We zullen er rekening mee moeten houden dat de komende weken/maanden de prijzen sterk zullen stijgen. Het is al een wonder dat de afgelopen tijd de prijzen min of meer gelijk zijn gebleven. Het was voor mij het zetje dat nodig was om eerder dan mijn planning een aantal 'dingen' te bestellen.
Voor mijn part is dat een gevolg van de grotere vraag doordat de mensen verlof geld hebben ontvangen en ze nu tot aankoop overgaan.
Na de verlofperiode zakt alles terug (het geld is op).
Na de verlofperiode zakt alles terug (het geld is op).
Het is voornamelijk de lage Euro-koers.
Aan het einde van vorig jaar hebben mensen ook extra centjes gekregen en toen ging e.e.a. voor behoorlijk minder weg.
Tussen eind vorig jaar en nu is er wel wat gebeurd in de Europese Monetaire Unie.
Ik vrees dat het deze keer een structurele prijsverhoging betreft.
Als de deflatie van de Euro harder gaat dan de prijsstijging van Nikon producten (waar door de prijselasticiteit van de vraag ook een ´natuurlijke´ grens aan zit),
komen straks wellicht de Britten bij óns shoppen. Of Nikon moet daar de prijzen gaan verlagen.
Aan het einde van vorig jaar hebben mensen ook extra centjes gekregen en toen ging e.e.a. voor behoorlijk minder weg.
Tussen eind vorig jaar en nu is er wel wat gebeurd in de Europese Monetaire Unie.
Ik vrees dat het deze keer een structurele prijsverhoging betreft.
Als de deflatie van de Euro harder gaat dan de prijsstijging van Nikon producten (waar door de prijselasticiteit van de vraag ook een ´natuurlijke´ grens aan zit),
komen straks wellicht de Britten bij óns shoppen. Of Nikon moet daar de prijzen gaan verlagen.