Morgen 5 juni wordt de landing van Prins Willem de latere Koning Willem I nagespeeld op het Katwijkse strand.
Dit ter gelegenheid van het 100 jarig bestaan van de Oranjevereniging Katwijk aan Zee.
In 1913 werd dit voor de eerste keer nagespeeld en wel door leden van de Oranje vereniging.
Nu 97 jaar lager wordt 'de landing van de prins' opnieuw uitgevoerd en wel door figuranten en zogeheten re-enactmentgroepen.
Morgen gaan twee van die groepen, voorafgaande aan de aankomst van de prins slag leveren op het Kawijks strand.
Er komen deze zaterdag drie verenigingen naar Katwijk: de re-enactmentgroepen Allemansend en Equipage de Delft en de schutters, vendelzwaaiers en bielemannen (bijlendragers) van het Sint Jans Schuttersgilde uit Keijenborg.
's Morgens wordt een heus kamp opgezet met de daarbij behorende faciliteiten voor de krijgsvoering.
Voor het complete programma zie: http://www.ovkatwijkaanzee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten,
Bari uit een zonnig Katwijk
5 JUNI 2010 LANDING PRINS WILLEM IN KATWIJK
- Bari
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
5 JUNI 2010 LANDING PRINS WILLEM IN KATWIJK
Nikon D700 + MB-D10/Nikkor AF 50 1.8/Nikkor AF 60 2.8 MC/Nikkor AF 85 1.8/Nikkor AFS VR 24-120 4.0/Nikkor AFS VR 70-200 2.8/Nikon SB-600
Re: 5 JUNI 2010 LANDING PRINS WILLEM IN KATWIJK
Dat is een heel leuk ''evenement'' om te fotograferen, ben ook benieuwd naar de foto's.
Het is in Nederland ook elk jaar hetzelfde.....in één weekend (elk jaar rond de eerste week van juni) kun je naar meer evenementen dan in het gehele jaar bij elkaar.
Keuzes, keuzes....

- pietje-nukem
- Forumlid
Da's bij mij in de buurt
Hopelijk heb ik morgen genoeg tijd om een kijkje te gaan nemen
Bedankt voor de tip

Hopelijk heb ik morgen genoeg tijd om een kijkje te gaan nemen
Bedankt voor de tip
Nou, van mij ook de groeten