Coolpix S10 voor 175 euro !!!
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
wat is ideaal
Dan blijft de vraag:
Wat is wel het ideale compactje om mee te nemen?
De Lumix TZ3 soms?
Groetjes George
Wat is wel het ideale compactje om mee te nemen?
De Lumix TZ3 soms?
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
De f30 heeft geen trage focus en geen blur. Lijkt me dus sterk dat de opvolger ervan dat dan opeens wel heeft.
Denk ook dat 't er vanaf hangt waar je 'n compactje voor nodig hebt. Is het je enige camera of wordt 't gewoon 'n handig zakdingetje voor erbij?
Voor mij is een compactje een camera voor erbij, dus als ik echt tele nodig heb, zorg ik wel dat ik met m'n dslr op stap ga. Vandaar dat 10x zoom voor mij niet van belang was.
Zou het mijn enige camera moeten worden zou ik de fuji 9600 naast de vergelijkbare modellen van panasonic en sony leggen en dan kijken welke de beste eigenschappen heeft.
Denk dat als je zoveel zoomfunctie in 'n mini-compactje propt de kwaliteit dan sowieso niet is wat je ervan verwacht, zeker niet als je een echte camera gewend bent.
Denk ook dat 't er vanaf hangt waar je 'n compactje voor nodig hebt. Is het je enige camera of wordt 't gewoon 'n handig zakdingetje voor erbij?
Voor mij is een compactje een camera voor erbij, dus als ik echt tele nodig heb, zorg ik wel dat ik met m'n dslr op stap ga. Vandaar dat 10x zoom voor mij niet van belang was.
Zou het mijn enige camera moeten worden zou ik de fuji 9600 naast de vergelijkbare modellen van panasonic en sony leggen en dan kijken welke de beste eigenschappen heeft.
Denk dat als je zoveel zoomfunctie in 'n mini-compactje propt de kwaliteit dan sowieso niet is wat je ervan verwacht, zeker niet als je een echte camera gewend bent.
-
- Clublid
nieuw draadje
Kroko,
Ik heb een nieuw draadje gestart kijk maar onder:
Wat is de ideale compactcamera?
Ik zie de reacties wel tegemoet.
Groetjes George
Ik heb een nieuw draadje gestart kijk maar onder:
Ik zie de reacties wel tegemoet.
Groetjes George

Re: nieuw draadje
Van welk merk is die "Wat"...?George Fennes schreef: Wat is de ideale compactcamera?
:mrgreen:
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik heb zelf vorig weekend de Coolpix S10 gekocht als cadeau voor mijn vriendin (het was tenslotte toch bijna Moederdag...) en ik moet zeggen dat het een erg leuke camera is.
Wat mij verbaast is dat de lens niet alleen een fijne zoom heeft (38-380mm) maar ook een lichtsterkte van f3.5 over het hele bereik !
De al genoemde Lumix TZ3 (of TZ2, in feite dezelfde camera met minder pixels) is ook een leuk ding, maar in tegenstelling tot de S10 voelt de TZ2/3 ook echt aan als een klein pietluttig cameraatje met kleine knopjes.
Wat mij verbaast is dat de lens niet alleen een fijne zoom heeft (38-380mm) maar ook een lichtsterkte van f3.5 over het hele bereik !
De al genoemde Lumix TZ3 (of TZ2, in feite dezelfde camera met minder pixels) is ook een leuk ding, maar in tegenstelling tot de S10 voelt de TZ2/3 ook echt aan als een klein pietluttig cameraatje met kleine knopjes.
-
- Clublid
Fuji - NX
Yoyo schreef/vroeg:
Maakt mij niet uit, ik hang echt niet aan Nikon, mag een ander merk zijn.
Zelf zit ik als vervanger van mijn D70s te denken aan een Fuji S5 PRO
Niet de snelheid van de D200 maar wat ik er van gezien heb, veel minder ruis bij hogere ISO waarden en mooiere huidtinten.
Alleen vraag ik mij af kan ik de RAW bestanden van deze Fuji ook in Nikon Capture NX bewerken?
Groetjes George
Code: Selecteer alles
George Fennes schreef: ‹ Selecteer ›
Van welk merk is die "Wat"...?
Zelf zit ik als vervanger van mijn D70s te denken aan een Fuji S5 PRO
Niet de snelheid van de D200 maar wat ik er van gezien heb, veel minder ruis bij hogere ISO waarden en mooiere huidtinten.
Alleen vraag ik mij af kan ik de RAW bestanden van deze Fuji ook in Nikon Capture NX bewerken?
Groetjes George

- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer: